Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita i Życie Warszawy informują o konferencji z „polskim hydraulikiem” w roli głównej. Spotkanie odbyło się wczoraj w Paryżu, a głównym punktem programu było spotkanie z Piotrem Adamskim, polskim modelem, który pozował do zdjęcia. Jego obecność przykuła uwagę najważniejszych mediów znad Sekwany. „»Polskiego hydraulika« wymyślił we Francji przeciwny konstytucji europejskiej francuski polityk narodowej prawicy Philippe de Villiers” – pisze Gazeta Wyborcza. Stereotyp posłużył do „ksenofobicznej kampanii” przed referendum z sprawie konstytucji europejskiej, a Polska Organizacji Turystyczna wykorzystała go do pełnej humoru promocji naszego kraju za granicą. „O umieszczonym w internecie »Polskim hydrauliku« napisał na pierwszej stronie »New York Times«, trafił on do gazet w całej Europie, Indiach, Bahrajnie, Kolumbii” – mówi Andrzej Kozłowski, dyrektor POT na łamach Gazety Wyborczej. Rzeczpospolita natomiast cytuje Elżbietę Janik z paryskiego biura Polskiej Organizacji Turystycznej, która mówi: „Ta kampania przełamała nieprawdziwy i negatywny wizerunek Polaków we Francji. W Paryżu mówi się nie tylko o angielskim poczuciu humoru, ale także o polskich żartach”.
