Portale internetowe tracą na znaczeniu

dodano: 
22.07.2013
komentarzy: 
0

„Część obserwatorów i przed­stawicieli rynku uważa, że portale skazane są na mar­ginalizację, bo uwaga klienta przenosi się do innych miejsc i serwisów” – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej. Kiedyś były czymś w rodzaju bramy do internetu, teraz tracą wpływy na rzecz mediów społecznościowych.

Kiedyś portale przyciągały internautów głównie możliwością założenia konta pocztowego. Nadal tak jest, choć coraz większą popularnością cieszy się Gmail. Portale mają także dużą konkurencję w postaci serwisów wideo i mediów społecznościowych. Autor artykułu przytacza wyniki badania Megapanel. Kilka lat temu w jego czołówce (uwzględniając liczbę użytkowników) znajdowały się: Onet, WP, Gazeta.pl i Interia.pl, teraz ich miejsce zajęły Facebook, Google i Grupa Allegro.

Portale internetowe padły ofiarą tego samego procesu, który wcześniej pozbawił prasę drukowaną informacyjnego monopolu. Co prawda nadal jest ona „paliwem” dla mniejszych mediów, jednak większość pieniędzy z reklam zgarniają właśnie media internetowe. Działo się tak dzięki ich możliwościom agregowania informacji z wielu źródeł w jednym miejscu. Jednak w czasach, gdy każdy może być twórcą, rynek się fragmentaryzuje a konkurencja wzrasta. Zwłaszcza, że rynek reklamy internetowej jest wart 2 mld zł. (ks)

Źródło:

Dziennik Gazeta Prawna, Portale internetowe tracą monopol, Michał Fura, 17.07.2013
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin