Powołano Polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych

dodano: 
18.04.2019
komentarzy: 
0

W połowie kwietnia 2019 roku powstał Polski Pakt na rzecz zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych, którego sygnatariusze zobowiązali się do końca 2019 roku stworzyć „mapę drogową” przejścia na bardziej zrównoważone wykorzystywanie tego typu materiałów w polskiej gospodarce. Pakt powołała grupa firm oferujących produkty w opakowaniach z tworzyw sztucznych oraz przedsiębiorstw związanych z projektowaniem, wytwarzaniem, odzyskiem i recyklingiem opakowań, a także organizacje branżowe i pozarządowe. Inicjatorem projektu jest CSR Consulting, a inicjatywa jest częścią Kampanii 17 Celów, mobilizującej firmy do podjęcia działań, które stawia Agenda Celów Zrównoważonego Rozwoju 2030 przyjęta przez ONZ.

Jak wyjaśniają pomysłodawcy Paktu, w ostatnich miesiącach – zarówno wśród biznesu, jak i konsumentów – wzrosło zainteresowanie tematem bardziej zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych. Przyspieszyły także prace legislacyjne w Unii Europejskiej; przegłosowano m.in. dyrektywę w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko czy pakiet zmian dyrektyw odpadowych. To wszystko oznacza dla biznesu m.in. konieczność znalezienia nowych, innowacyjnych rozwiązań.

Małgorzata Greszta, partner zarządzająca CSR Consulting i inicjatorka powstania Paktu, zaznacza, że osiągnięcie celów zawartych w Agendzie 2030 nie jest możliwe bez aktywnego zaangażowania przedsiębiorstw i współpracy międzysektorowej. „Przed sygnatariuszami Paktu stoi trudne, ambitne zadanie stworzenia strategicznego planu bardziej zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych w polskiej gospodarce. W mapie drogowej opiszemy kierunki działania i przykłady dobrych praktyk i rozwiązań. Chcemy, aby stała się ona przewodnikiem i inspiracją do działania dla jak największej liczby podmiotów na polskim rynku” – dodaje Greszta.

Deklarację powołania Paktu podpisały firmy i organizacje: ALPLA Poland, Carrefour Polska, Coca-Cola HBC Polska, Coca-Cola Poland Services, CSR Consulting, Global Compact Network Poland, Grupa Spółek Danone w Polsce, Nestlé Polska, PepsiCo Poland, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska i WWF Polska. Utworzono także radę konsultacyjną, do której należą: Krajowa Izba Gospodarcza Przemysł Rozlewniczy, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji i Polski Związek Przetwórców Tworzyw Sztucznych. (bm)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin