4 mln zł – tyle władze Poznania zapłaciły za kampanię reklamową, w tym spoty promujące miasto. Filmik ma zachęcać Niemców, Chorwatów, Włochów i Irlandczyków do odwiedzenia stolicy Wielkopolski w czasie Euro2012.
Spot reklamowy ma cztery wersje. Został nakręcony w najsłynniejszych miejscach: w punkcie widokowym w Dubrowniku, na Starym Mieście w Rzymie, na wieży telewizyjnej na Alexander Platz w Berlinie oraz nieopodal rzeki Liffey w Dublinie. W każdym filmiku występuje Bartosz Bosacki, były zawodnik Lecha Poznań.
Poznański magistrat zakłada, że w ramach kampanii „Shoot&win”, spoty obejrzy nawet 13 mln osób. Ryszard Grobelny, prezydent Poznania, przekonuje: „Pod koniec zeszłego roku zaskoczyliśmy wszystkich gratulując pierwszym szczęśliwym drużynom awansu na Mistrzostwa Europy. Teraz ten dialog podtrzymujemy, zapraszając kibiców z »naszej grupy« do przyjazdu do Poznania (…)”. (kg)


