wtorek, 9 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPozytywne spojrzenie na PR

Pozytywne spojrzenie na PR

„To był dobry rok dla polskiego public relations (PR) – po dwóch latach recesji jego obroty wzrosły” – podsumowuje na łamach Forbes Rafał Szymczak, szef agencji Profile i prezes Związku Firm Public Relations. Tę tezę potwierdza pierwszy raport dotyczący PR, który jesienią zeszłego roku przygotował Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR). Pozytywnie wyglądają również wstępne deklaracje agencji zrzeszonych w ZFPR i wzrostowe tendencje większości rynków, potwierdzone przez ICCO (światową organizację zrzeszającą związki firm PR). „Firmy i instytucje coraz wyraźniej dostrzegają wymierną, finansową wartość reputacji i większą wagę przykładają do PR, który zajmuje się dbałością o wizerunek. Z tego powodu np. zdecydowanie częściej firmy angażują się też w projekty z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. CSR)” – pisze Szymczak. Jego zdaniem, przezwyciężenie barier, takich jak niska świadomość tego, czym jest PR, niewielka gotowość do korzystania z usług PR, czy zjawisko ukrytej reklamy „spowoduje wzrost szybszy niż wynikający jedynie ze wzrostu PKB”. W tym celu powstają takie inicjatywy jak konkurs Złote Spinacze, kampania Czyste Informacje, czy raport IBnGR, które promują dobre praktyki PR, przeciwdziałają kryptoreklamie i zwiększają przejrzystość branży.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł