.

PR branżą coraz bardziej życzliwą kobietom

dodano: 
11.01.2016
komentarzy: 
0

Public relations przyciąga kobiety. Jednak to mężczyźni zajmują najwyższe stanowiska. O tej tendencji czytamy na w everything-pr.com.

Jak informuje źródło, w sierpniu 2015 roku na stronie everything-pr.com można było przeczytać, że ponad 72 proc. profesjonalistów w branży PR stanowią kobiety. Ponadto, w ostatnich latach, firmy, których właścicielkami są kobiety, osiągają większe sukcesy niż te należące do mężczyzn. Public Relations zatem zyskuje reputację branży życzliwej kobietom profesjonalistkom. Dlatego przyciąga ona coraz większą liczbę kobiet ze zmysłem do biznesu z całego świata – podaje źródło.

Pozostaje jednak kwestia równowagi płci w PR-ze – czytamy dalej. Wielu ekspertów, badających trend związany ze wzrostem obecności kobiet w branży, wskazuje, że ich odsetek w Public Relations oraz liczba mężczyzn z najlepiej płatnymi i najbardziej wpływowymi rolami w branży są sobie nierówne - czytamy.

Z badania przeprowadzonego przez Holmes Report, w którym poddano analizie 250 firm PR wynika, że jedynie w 75 z nich na czołowych stanowiskach pracują kobiety. Jak zaznacza autor artykułu, Jason Tannahill, podobnie jest w innych branżach.

Dalej czytamy, że spośród 10 najlepszych firm PR na świecie, tylko jedna jest kierowana przez kobietę (Susan Gilchrist z The Brunswick Group). I tylko jedna ma w swoim zespole więcej niż połowę kobiet na wysokich stanowiskach (Weber Shandwick).  Dlaczego? Tannahill zwraca uwagę, że mężczyźni nadal są postrzegani i zatrudniani jako liderzy we wszystkich branżach.

Większość ludzi obu płci uważa kobiety za dobre w komunikacji i stroniące od ryzyka. Ponadto, wykazują one również większą zdolność do pracy w grupie niż mężczyźni – czytamy. Właśnie dlatego kobiety stosunkowo rzadko obejmują najwyższe stanowiska – wymienione cechy bowiem mogą sprawiać, że kobiety są dobrymi pracownikami, ale tym samym niekoniecznie zaprowadzą je na szczyt – czytamy. Aby kobiety dotarły do najwyższych stanowisk w firmach, muszą zostać zauważone również jako dobrzy negocjatorzy, którzy nie boją się ryzyka – dodaje Tannahill. Choć to bardzo ogólnikowe, ze względu na coraz większą liczbę kobiet na wyższych pozycjach w rozwijającej się ciągle branży PR, eksperci powinni nieustannie ten trend obserwować – konkluduje.

(ak)

Źródło:

everything-pr.com, Women and Public Relations: Improving On a Positive Trend, Jason Tannahill, 06.01.2016
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin