„Czy public relations może mieć zastosowanie w działalności związkowej?” – zastanawia się Głos Nauczycielski. I zachęca do stosowania PR-u w codziennej działalności każdego ogniwa Związku Nauczycielstwa Polskiego. Kamila Krakowiak, niezależny konsultant ds. marketingu i PR wyjaśnia, czym jest public relations: „Choć ma wiele definicji, wszystkie sprowadzają się do jednego: świadomej i planowej działalności firmy czy organizacji, polegającej na budowaniu dobrych stosunków z otoczeniem, pozyskiwaniu jego przychylności i zrozumienia, co w efekcie ma ułatwić osiągnięcie postawionych celów”. Głos Nauczycielski zapowiada, że na swoich łamach będzie przybliżał informacje z zakresu doskonalenia komunikacji wewnątrz organizacji, tworzenia dobrych relacji z otoczeniem i mediami. Pierwszy odcinek dotyczy współpracy z mediami. „Trzeba samemu podejmować inicjatywę, nie czekać, aż media przyjdą do nas” – czytamy.