Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
czwartek, 12 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościPR – media relations czy komunikacja?

PR – media relations czy komunikacja?

W branżowym dodatku do Pulsu Biznesu znajdujemy informację o tym, w jak uproszczony sposób firmy rozumieją działania public relations. W przypadku wielu przedsiębiorstw PR ogranicza się do pisania i rozsyłania informacji prasowych do mediów. „Agencja lub własny dział PR ma w miarę potrzeb organizować konferencje prasowe, zadbać, aby ktoś na nie przyszedł i żeby przekazane informacje znalazły się w mediach”. Często zapomina się o całym wachlarzu narzędzi PR, które powinny być dostosowane do działalności firmy, jej potrzeb i sytuacji, w jakiej się znajduje.
Według cytowanego w Pulsie Biznesu Grzegorza Ziemniaka, przewodniczącego Stowarzyszenia Profesjonalnych Lobbystów w Polsce, często zapomina się, że PR to cały system komunikacji, „w skład którego wchodzi doradzanie zarządom w podejmowaniu pewnych decyzji oraz komunikowanie ich zgodnie z opracowaną wcześniej strategią”.
W artykule Światłowskiej pojawia się też kwestia PR kryzysowego. Gdy firma znajdzie się w trudnej sytuacji od działu PR-u wymaga się szybkiej reakcji i zgodnych z prawdą odpowiedzi na pytania mediów. Najlepiej, gdy sytuacja taka nie przerodzi się w prawdziwy kryzys, który mógłby nadszarpnąć wizerunek firmy, ale to zależy od sprawnego zarządzania komunikacją i przewidywalności.
W kontekście kryzysu autorka tekstu pisze także o komunikacji wewnętrznej firmy, która „źle realizowana może zniweczyć wszelkie wysiłki zarządu”. Katarzyna Przewuska, dyrektor generalny agencji Sensors, uważa, że „to pracownicy są nośnikami informacji. Muszą wiedzieć o takich zdarzeniach, jak np. fuzje, przejęcia, likwidacje firm grupy oraz wszelkie sytuacje kryzysowe. Powinni tez otrzymać instrukcje, jak się w takiej sytuacji zachować”.
Światłowska pisze też o lobbingu, który najczęściej kojarzy się w Polsce z załatwianiem i rosnącej popularności działań public affairs wspierających społeczność lokalną.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj