piątek, 27 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościPR-owcy niechętni multimediom

PR-owcy niechętni multimediom

Pomimo rosnącej popularności, jaką różnego rodzaju elementy wizualne cieszą się w mediach, ich wykorzystanie w branży PR pozostawia wiele do życzenia – tak wynika z badań przeprowadzonych przez PR News i PR Newswire.

Podczas przeprowadzonej latem tego roku ankiety internetowej udało się zebrać 452 opinie. Wśród respondentów znaleźli się menadżerowie średniego oraz wyższego szczebla pracujący zarówno w korporacjach, jak i w agencjach PR.

Raport wskazuje między innymi na częstotliwość umieszczania elementów wizualnych w komunikatach prasowych. Według badania, czasami wykorzystuje je 30 proc. respondentów. 26 proc. ankietowanych przyznaje, iż zamieszcza je rzadko, a tylko 8 proc. pytanych specjalistów przyznaje, że zawsze załącza materiały graficzne w swoich komunikatach. Poziom wykorzystywania grafik w materiałach press release jest zaskakująco niski, podobnie jak znikome jest zastosowanie plików wideo w dokumentach tworzonych przez PR-owców.

Na pytanie, jak często nagrania wideo wykorzystywane są w komunikacji z mediami, 79 proc. respondentów stwierdziło, że potencjał multimediów nie jest w pełni wykorzystany, 16 proc. określiło ich użycie jako „wystarczające” a 2 proc. ankietowanych wskazało zastosowanie materiałów wideo jako bardzo częste.

Kevin West, starszy wiceprezes ds. multimediów w MultiVu (jednej z firm należących do PR Newswire), w wywiadzie dla PR News uznał, iż budżety wielu przedsięwzięć komunikacyjnych są wciąż tworzone z myślą jedynie o „tradycyjnych metodach tworzenia treści i planowania komunikacji”. Sytuacja ta może jednak zmienić się w szybkim tempie: 76 proc. pytanych specjalistów zadeklarowało, iż w ciągu kolejnego roku planują zwiększyć użycie różnorodnych form narracji wizualnej w tworzonych przez siebie dokumentach. Zaledwie 1 proc. badanych uznało multimedia za zbędne i zapowiedział ich ograniczenie w najbliższej przyszłości. (jl)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj