PR-owcy niedoceniani w branży telekomunikacyjnej

dodano: 
23.07.2013
komentarzy: 
1

Jak zaznacza w serwisie rp.pl Andrzej Pomarański, PR-owcy w zarządach polskich firm telekomunikacyjnych to rzadkość. I dodaje, że  „PR powinien odgrywać coraz istotniejszą rolę na poziomie strategicznym funkcjonowania organizacji i być aktywnie włączony w podejmowanie biznesowych decyzji wpływających na osiągane przez firmę wyniki operacyjne i finansowe”.

Pomarański przytacza wyniki jednej z edycji badania Brands2Life. Wynika z niego, że w Wielkiej Brytanii  37 proc. dyrektorów ds. komunikacji zasiada w zarządzie, 48 proc. podlega bezpośrednio prezesowi, 63 proc. twierdzi, że ich rola stała się bardziej strategiczna w ostatnim czasie, a 45 proc. uważa, że jest bliżej zarządu niż kilka lat temu. W Polsce PR-owcy nie mają przeważnie wpływu na podejmowanie strategicznych decyzji, a dziedzina ta „pełni głównie funkcje czysto wykonawcze i odtwórcze”.

Coraz większą rolę w kształtowaniu wizerunku firm odgrywają także prezesi a „CEO branding” staje się coraz popularniejszym określeniem. Według osób biorących udział w badaniu European Communication Monitor 2013, kluczowe dla wizerunku firm jest umiejętność komunikowania się ich prezesów z mediami oraz występowania przed licznym audytorium.

Niestety zachodnie trendy nie są popularne w naszym kraju. Zamiast wzrastającej roli PR-owców mamy „zupełnie jałowe publiczne kłótnie i wymianę złośliwości pomiędzy służbami prasowymi operatorów”. (ks)

Źródło:

rp.pl, PR dopełnia prawdziwy biznes, Andrzej Pomarański, 23.07.2013
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
31.07.2013
20:53:16
dyplomata ;)
(31.07.2013 20:53:16)
Andrzej, brawa za dyplomatyczne sformułowanie "„zupełnie jałowe publiczne kłótnie i wymianę złośliwości pomiędzy służbami prasowymi operatorów”. ", aż się prosi, żeby powiedzieć wprost, co gruszka i jabłko ze sobą wyprawiają ;) Pozdrowienia, Kolega z proMarki
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin