PR-owcy Obamy, Sarkozy'ego i Merkel doradzają PO przed wyborami
Ravi Singh, odpowiedzialny za internetową kampanię Obamy, Olivier Ubeda, który przyczynił się do wyborczego zwycięstwa partii Nicolasa Sarkozy’ego UMP oraz sukcesów Angeli Merkel – oto eksperci, którzy doradzają PO przed wyborami. Polscy specjaliści uważają, że ich zaangażowanie to słuszny trop, lecz przestrzegają przed bezrefleksyjnym kopiowaniem zagranicznych strategii marketingu politycznego – informuje Rzeczpospolita.
Jak czytamy, zachodni eksperci szkolili 8 kwietnia działaczy PO odpowiedzialnych za kampanię wyborczą. Podczas walki o drugą kadencję partia rządząca powinna ich zdaniem lepiej wykorzystać możliwości internetu, a niezadowolenie społeczne skierować w stronę opozycji (hasło: „Nasza partia jest obliczalna. A do czego zdolna jest opozycja, lepiej nie sprawdzać”). Do poprawy wizerunku przed wyborami Niemiec i Szwed radzili też PO wykorzystanie majowej wizyty Baracka Obamy w Polsce oraz osobiste spotkania z obywatelami.
Polscy specjaliści ds. marketingu politycznego i wizerunku uważają, że korzystanie z zagranicznych doświadczeń to dobry trop, nie spodziewają się jednak spektakularnych wyników PO w wyborach. „Skorzystanie z doradztwa politycznego to nie kwestia jednej kampanii, ale (…) prowadzenia konsekwentnej komunikacji przez lata” – mówi na łamach Super Expressu dr Wojciech Jabłoński. Zgadza się z nim Wiesław Gałązka, który uważa, działania PR-owców na rzecz polskich polityków to „bardzo często nakładanie białych rękawiczek na brudne ręce”. (iw)