środa, 17 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościPR-owiec cenzuruje blogi

PR-owiec cenzuruje blogi

CEO Magazyn Kadry Zarządzającej poświęca trzystronnicowy artykuł jednemu z najważniejszych narzędzi współczesnej komunikacji – blogom. „Korporacyjne dzienniki prowadzone przez szefów spółek robią furorę na Zachodzie. Jak wskazują specjaliści od kreowania wizerunku, dzięki tego typu blogom, klienci i kontrahenci bardziej przyjaźnie patrzą na firmę. Z internetowym dziennikiem CEO mogą być jednak problemy natury tak delikatnej, jak kwestia poufności informacji” – napisała w lidzie Anna Meller, autorka artykułu.

Czytane z zapałem przez pracowników i klientów firmy blogi kadry zarządzającej mogą być źródłem informacji również dla konkurencji, która stara się dowiedzieć jak najwięcej o przypuszczalnych ruchach danej spółki. Dlatego każdą nową informację dyrektorzy zarządzający konsultują ze swoimi doradcami od marketingu oraz ze specjalistami PR. „I niekiedy wydaje się, że role szefa spółki i pracownika działu PR nieco zmieniają się w takiej sytuacji, bo to właśnie CEO staje się w pewnym sensie podwładnym osoby odpowiedzialnej za marketing i media”. Bill Rogers, CEO w firmie Ektron, przyznał podczas konferencji Internet World w Londynie, że to dyrektor działu PR decyduje, co można umieścić w jego blogu. „Zdarzają się sytuacje, że gdy pokazuję mu moje wypowiedzi, on załamuje ręce i mówi: Bill tego po prostu nie możesz jeszcze publikować, bo spacyfikujesz całą akcję marketingową, którą przygotowywaliśmy od miesięcy” – mówił Rogers.

Cenzura, jaką nad blogami sprawują działy PR oraz ograniczenia tematyczne sprawiają, że co poniektórzy sceptycznie odnoszą się do możliwości rozwojowych tego narzędzia. „Niemniej jednak pozostaje faktem, że coraz więcej dyrektorów i prezesów firm decyduje się na tego typu publikacje. Czy to przejściowa moda, czy przyszłościowy trend? Wiele wskazuje, że jednak to drugie” –  puentuje Anna Meller.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj