W Forum pojawił się artykuł z Süddeutsche Zeitung, w którym Cathrin Kahlweit przybliża sylwetkę lorda Timothy’ego Bella, specjalisty ds. PR-u i marketingu politycznego, który obecnie doradza prezydentowi Białorusi Aleksandrowi Łukaszence.
W swym portfolio zawodowym Bell posiada imponującą listę klientów, takich jak: chilijski generał Augusto Pinochet, Ronald Reagan, Borys Jelcyn, czy ostatni biały prezydent RPA Frederik Willem de Klerk. Jak czytamy w artykule swoją przygodę z marketingiem politycznym Brytyjczyk rozpoczął dzięki Margaret Thatcher, która zaangażowała go pod koniec lat 70. do swojej kampanii wyborczej.
Autorka opisuje, że w doradzaniu Łukaszence Bell nie widzi nic złego. Chwali politykę gospodarczą prezydenta Białorusi i twierdzi, ze został zaangażowany, by wykreować wizerunek Białorusi jako miejsca lokowania inwestycji. Brytyjczyk dodaje także, że należy pracować nad obecnym wizerunkiem kraju, który na Zachodzie jest nacechowany pychą i hipokryzją. (mk)