W programie Marketing Mix na antenie radia PiN pojawiła się rozmowa z Jackiem Jakubczykiem, wiceprezesem zarządu ZFPR na temat protestu wystosowanego przez PR-owców odnośnie nadużywania słowa PR i deprecjonowania jego znaczenia.
Jakubczyk podkreślił, że od paru lat nasila się wykorzystywanie pojęcia public relations w kontekście kłamstwa, manipulacji i równanie PR-u z tymi określeniami. Zaznaczył, że apel ZFPR-u jest przede wszystkim skierowany do polityków i przedstawicieli życia publicznego. Z analizy wycinków prasowych, w których pojawia się pojęcie PR-u wynika, że w ok. 60 proc. z nich fraza ta jest używana niepoprawnie i w nieprawdziwym znaczeniu lub kontekście.
Gość audycji dodał także, że PR nie ma nic wspólnego z manipulacją, a zawód PR-owca jest zawodem zaufania publicznego, który polega na pracy z informacją, na kreowaniu wizerunku w oparciu o prawdziwe informacje. „Jeśli ktoś stosuje kłamstwo lub manipulacje, nie zajmuje się PR-em” – stwierdza Jakubczyk. (mk)


