W Parkiecie czytamy na temat roli firm PR i innych firm o charakterze doradczym podczas debiutu na giełdzie. Marek Witkowski, prezes Zarządu Investor Relations Partners, odpowiada na postawione w tytule pytanie „czy agencja PR jest potrzebna przyszłemu debiutantowi”. Jego zdaniem współpraca z agencją PR nie jest konieczna, ale bardzo korzystna dla nowych spółek. „Agencja poprzez swoją specjalizację oraz doświadczenie wnosi wartość w postaci dobrze ukierunkowanego przekazu i sprawności działania. Znajomość realiów rynku kapitałowego oraz potrzeb odbiorców informacji, jakimi są dziennikarze i inwestorzy, pozwala na przeprowadzenie PR oferty i spółki efektywnej i efektownej” – czytamy w Parkiecie. Z kolei Magda Kołodziejczyk, prezes M&G, jest autorką artykułu „Rola firm doradczych we wprowadzeniu MSP na giełdę”. Jej zdaniem, duża część wchodzących na giełdę firm jest mało znana inwestorom czy mediom finansowym, ponieważ do tej pory nie kontaktowały się z tymi grupami. „Rolę firmy PR doradzającej przy wejściu na rynek publiczny widzę m.in. właśnie w przeprowadzeniu klienta przez ten etap otwarcia się na komunikowanie z nowymi grupami. Spojrzenie z zewnątrz, które ma doradca, pozwala na analizę mocnych i słabych stron klienta z punktu widzenia inwestorów i dziennikarzy finansowych, i doradzanie jak wyeksponować to co dobre oraz jak przygotować się do trudnych pytań, które ze strony tych grup mogą się pojawić” – pisze Kołodziejczyk.


