PR także dla mniejszych firm

dodano: 
17.10.2013
komentarzy: 
1

Podstawowe narzędzia public relations może wprowadzić w życie każda firma, niezależnie od wielkości oraz branży, w której działa. Są to metody najbardziej popularne, a także najefektyw­niejsze pod względem ROI (ang. Return of Investment). Autor zalicza do nich: social media, media relations oraz custom publishing.

Obecność w mediach społecznościowych wiele firm traktuje jako modny dodatek, nie do końca zdając sobie sprawę z potencjału biznesowego tego narzędzia. Planując działania w social mediach należy uwzględnić nie tylko Facebooka czy Twittera, ale także fora internetowe, blogi czy społeczności konwentowe. Każde z wymienionych mediów, dzięki odpowiedniej strategii i właściwej reakcji na zachowania publicz­ności, mogą wywołać większe zaintere­sowanie firmą i jej ofertą. Jednak budowa­nie wizerunku w social mediach to proces, który trwa i wymaga dużego zaangażo­wania.

Jak zauważa Misa, mimo boomu na social media w działaniach PR-owych nie można pominąć mediów tradycyjnych. Relacje z mediami cechować powinna przede wszystkim długotrwałość. Głównym ich celem jest przedstawienie firmy jako instytucji otwartej i wyspecjalizowanej w swojej dziedzinie, której informacje prasowe mogą inspirować i zachęcać dziennikarzy do podejmo­wania określonych tematów.

Równie ważne są relacje zarówno z klientami (obecnymi i potencjalnymi), jak i pracownikami. W komunikacji wewnętrznej istotną rolę pełnią wydawnictwa własne (custom publishing), takie jak np. magazyny firmowe, newslettery, firmowe strona WWW i blogi, a także pro­dukcje filmowe. Ich celem jest informowanie, integrowanie i motywowanie otoczenia firmy.

„Przygodę z PR-em i budowaniem wize­runku firmy rozpocznij od opracowania strategii, czyli planu działalności PR-owej. Zastanów się, co i komu chcesz przekazać, przeanalizuj miejsca obecności (komunikacji) odbiorców Twoich przekazów, a na­stępnie dobierz odpowiednie narzędzia komunikacji. Zastanów się również, jak będziesz sprawdzał efekty prowadzonych działań” – radzi autor tekstu. (jl)

Źródło:

Wydanie specjalne Marketer+, Czy małe i średnie firmy powinny interesować się PR-em?, Adam Misa, 01.10.2013
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
17.10.2013
14:28:58
Michał Wrzosek
(17.10.2013 14:28:58)
Zgadzam się z tym w 100%. Dlatego proponujemy coś takiego: http://mindsetcs.pl/dzwignia-pr-dla-mikro-i-malych-firm-pakiet-korzysci-w-mikrocenie/
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin