Puls Biznesu zamieszcza wyniki badań PR przeprowadzonych w 303 polskich firmach. Zrealizował je Zakład Public Relations w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania (WSIiZ) w Rzeszowie. Ich autorem był dr Dariusz Tworzydło. Analizy pokazały, że w dużych przedsiębiorstwach coraz częściej dostrzega się rolę PR-u w skutecznym dążeniu do sukcesu. Im większe znaczenie dla zarządu ma public relations, tym częściej wykonywane są w takiej firmie pomiary efektywności zajmujących się nimi komórek. Mimo wszystko wciąż około 40% przedsiębiorstw nie widzi takiej potrzeby, tłumacząc się brakiem kadr lub odpowiednich metod.
Badania pokazały również edukacyjną rolę agencji PR. Okazuje się, że mają one duży wpływ na świadomość w firmach, których zarządy zauważają nie tylko rolę komunikacji, lecz również to, że działania PR powinny być dopasowane do firmy. Badania pokazują, że mimo wszystko wciąż zauważa się zbyt małe zrozmienie tego, czym tak naprawdę jest public relations. „(…) niestety, nadal w wielu firmach PR plasuje się nisko w hierarchii. Często struktury PR są doczepione do działu marketingu, czasem zajmuje się tym asystentka prezesa lub kierownik marketingu” – mówi autor badań. Badanie objęło 500 największych przedsiebiorstw w Polsce, uwzględnionych w rankingu Rzeczpospolitej; informacje udało się uzyskac od 303 firm. (jk)


