PR w sieci da się zmierzyć
Istnieje wiele sposobów by zmierzyć efekty działań PR-owskich w sieci, czytamy w Marketingu w Praktyce. Ważne jest jednak, by odpowiedzieć na pytanie „kiedy powinniśmy dokonywać pomiaru”, pisze Anna Miotk, autorka artykułu. Pomiary warto prowadzić przy analizie wstępnej, przygotowaniu stategii i taktyki oraz realizacji projektu, czytamy w Marketingu w Praktyce.
„Kolejną istotną kwestią jest, jakie narzędzia PR online i w jaki sposób możemy zmierzyć – pewne metody są bardziej odpowiednie dla pewnych narzędzi, inne zaś dla innych”, czytamy w artykule. Prowadząc działania wizerunkowe warto posłużyć się statystykami strony, analizą ilościową i jakościową opinii na blogach, forach, stronach www etc.
Dla relacji z mediami z kolei można wykorzystać m.in. monitoring mediów i analizę ilościową i jakościową publikacji, sprawdzić pozycjonowanie informacji w wyszukiwarce, ilość odsłon na naszej stronie internetowej, pisze Miotk. W artykule możemy również przeczytać o metodach pomiaru innych narzędzi PR-owskich, takich jak: współpraca z liderami opinii, marketing wirusowy, mailing i dowiedzieć się jak najprościej dokonać pomiaru rezultatów naszych działań. (ak)