32 statuetki w 28 kategoriach i dwie ex aequo Nagrody Specjalne SAPR – to liczbowe podsumowanie gali PR Wings, która odbyła się 17 listopada 2025 roku w Event Hall w Fabryce Norblina w Warszawie. Tegoroczna, piąta już edycja konkursu była rekordowa pod względem liczby zgłoszeń: wpłynęło ich 211 – informuje organizator, Stowarzyszenie Agencji Public Relations.
Kampanie oceniało 95-osobowe jury główne oraz 38-osobowe jury Nagrody Specjalnej SAPR. W gronie zgłaszających znalazły się agencje PR, korporacje, banki, NGO-sy, instytucje publiczne i uczelnie wyższe.

„Tegoroczny konkurs PR Wings pokazuje, że branża PR w Polsce umiejętnie łączy nowoczesne narzędzia komunikacji z wartościami, które są dziś kluczowe – edukacją, odpowiedzialnością społeczną i autentycznością. Tak wygląda współczesny PR – świadomy swojej roli i skuteczny w działaniu” – podkreślił Jakub Zajdel, przewodniczący komitetu organizacyjnego PR Wings, wiceprezes zarządu SAPR.

Największym sukcesem w tegorocznej edycji cieszył się E. Wedel, który zdobył łącznie trzy statuetki PR Wings 2025. Dwie za projekt – „Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA” oraz jedną za kampanię „Daj im szansę”.
Czytaj także: Wedel, czyli „tradycja i nowoczesność”. Wywiad z Marcinem Hermanem i Robertem Zydlem
Ponadto, wśród laureatów, którzy zdobyli po dwie statuetki, znalazły się projekty:
- Równomocni (ERGO Hestia),
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
- Tu logistyka spotyka człowieka (ConTrust Communication),
- Jak Politechnika, to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
Podczas gali przyznano także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżnienie dla osób o wyjątkowym wkładzie w rozwój branży public relations w Polsce. W tym roku uhonorowano nią prof. Jerzego Olędzkiego – wieloletniego wykładowcę, wybitnego teoretyka komunikacji i mentora wielu pokoleń specjalistów PR. Prof. Olędzki w latach 1970-2016 był związany z Uniwersytetem Warszawskim, gdzie kierował Zakładem Komunikacji Społecznej i Public Relations na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. Jako opiekun ponad tysiąca magistrantów i promotor kilkudziesięciu doktoratów, profesor Jerzy Olędzki przez dziesięciolecia kształtował standardy etyki i profesjonalizmu w komunikacji społecznej.


Pełna lista laureatów konkursu PR Wings 2025:
NAGRODA SPECJALNA SAPR
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).
KATEGORIE GŁÓWNE
1. Angażujący event
- LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku)
2. Custom Publishing
- „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao)
3. Employer Branding
- Równomocni (ERGO Hestia)
4. ESG i CSR
- Ogólnopolska kampania społeczna „Pocztówki z powodzi” (AWX, InPost)
5. Kampania edukacyjna
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey, PKDP)
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
6. Kampania pro bono
- „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw)
7. Komunikacja B2B
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
8. Komunikacja kryzysowa
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
9. Komunikacja wewnętrzna
- Równomocni (ERGO Hestia)
- #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail)
10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)
11. Media Relations
- Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)
12. Media społecznościowe i influencer marketing
- Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright)
13. Mistrzowska skuteczność
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska)
14. Ochrona przed dezinformacją
- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications)
15. PR korporacyjny
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska)
- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS)
16. PR produktowy
- Daj im szansę (E. Wedel)
17. Public Affairs i lobbing
- Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR)
KATEGORIE SEKTOROWE
18. Branża FMCG
- Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO)
19. Branża motoryzacyjna
- Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group)
20. Finanse i ubezpieczenia
- Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK)
21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron)
22. PR instytucji publicznych
- Jak Politechnika to Bydgoska / Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich)
23. Przemysł, chemia, energetyka
- Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum 2025 (Narodowe Centrum Badań Jądrowych)
24. Rolnictwo
- Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners)
25. Rynek zdrowia
- Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm)
26. Sport, turystyka, hotelarstwo
- Muzeum Fabryka Czekolady E. Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E. Wedel)
27. Technologia i innowacje
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA)
28. Transport, spedycja, logistyka
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication)
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies)
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.







Zdjęcia: Michał Gmitruk


