PR-y czyli advertoriale

dodano: 
21.03.2005
komentarzy: 
0

„Unia Europejska wypowiedziała wojnę tzw. advertorialom, czyli materiałom dziennikarskim, pojawiającym się w mediach w ramach kontraktów z reklamodawcami (...). Formalnie nie jest to jeszcze prawo UE, ale w praktyce – już tak” – poinformowała gazeta.pl. 7 marca Rada Ministrów UE zaakceptowała poprawki do „Dyrektywy o nieuczciwych praktykach handlowych”, które pod koniec lutego br. wprowadził Parlament Europejski. „To, co dyrektywa nazywa »advertorialem« w polskiej branży medialno-reklamowej figuruje jako »PR-y« albo »kolumny PR-owskie«. Firma kupuje reklamę i płaci za to pieniądze, ale bardzo często w ramach takiego kontraktu ustala z wydawcą lub nadawcą dodatkowe »bonusy« - tłumaczą w swoim artykule Vadim Makarenko i Konrad Niklewicz. Do tego typu praktyk należą artykuły dziennikarskie na temat produktów w redakcyjnej części pisma. Czytelnik najczęściej nie orientuje się, że artykuł, program radiowy bądź telewizyjny „powstał dlatego, że w danym medium reklamuje się jakaś firma”. W dalszej części artykułu czytamy, że obecna ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji jest zbyt ogólna. Takie stanowisko prezentuje Magdalena Karpińska, prawnik kancelarii Salans, będącej twórcą ekspertyzy na ten temat w ramach kampanii „Czyste Informacje”. Cały artykuł w gazecie.pl

Źródło:

Gazeta.pl
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin