Wideomarketing promuje nie tylko wydarzenia, produkty czy regiony, ale ma też zastosowanie w public relations. „Materiały wideo, dzięki zawartej w nich treści merytorycznej i przekazowi audiowizualnemu, wpływają na budowanie świadomości marki, lojalności wobec niej, a także na kształtowanie się jej wizerunku”- przekonuje Wiktor W. Kammer, producent.
Z materiałów audiowizualnych często korzystano np. podczas Euro 2012 – ukazało się wtedy wiele relacji, które były nie tylko informacyjne, ale także promowały miasta-gospodarzy. W PR większe zastosowanie mają filmy korporacyjne – promują i budują wizerunek przedsiębiorstwa. „Dzięki temu w prosty sposób prezentuje się jej potencjał w technologii i w know-how” – czytamy w Marketer+. Wideomarketing może przyciągnąć inwestorów oraz wzmocnić lojalność partnerów wobec przedsiębiorstwa. Z tego narzędzia skorzystała firma R&D Emmegi (producent maszyn do wytwarzania stolarki okiennej), która ukazała w filmie jeden dzień z życia firmy – pracowników przy pracy, proces produkcyjny, a także etap postprodukcyjny.
Chętnie z tej formy przekazu korzystają także politycy – to dla nich rodzaj autopromocji oraz możliwość kształtowania odpowiedniego wizerunku. Przydatne jest nie tylko w czasie kampanii politycznych, ale także podczas briefingów czy konferencji prasowych. Klub Radnych PO Miasta Krakowa skorzystał z tego narzędzia i na stronie internetowej zamieszcza materiały ze spotkań.
Istotnym elementem jest także miejsce umieszczania filmów. Kluczem do sukcesu jest dopasowanie do profilu firmy, odpowiednia grafika. Można także posłużyć się prenumeratą elektroniczną, która wspomoże wzajemną komunikację. (kg)


