W dodatku do Briefu można przeczytać artykuł omawiający wyniki wrześniowego raportu o pracy przygotowanego przez wortal PRoto. Przeanalizowano 78 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. W ubiegłym miesiącu specjalistów najczęściej poszukiwały agencje PR-owskie. Spadło zapotrzebowanie na specjalistów – poszukiwano ich o 14 mniej, niż w sierpniu. Najczęściej natomiast pojawiały się ogłoszenia na stanowiska managerów i dyrektorów.
Odnośnie języków obcych pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego. Analiza wrześniowych ogłoszeń w porównaniu do ogłoszeń z poprzednich miesięcy wskazuje na to, że coraz bardziej ceniona staje się umiejętność władania więcej niż dwoma językami. W badanym okresie pojawiło się 37 ofert na stanowiska z branży media/marketing. W większości zamieszczały je agencje PR-owskie. 8 ofert dotyczyło pracy w branży finansowej, 4 ogłoszenia zamieścili pracodawcy związani z branżą IT, a 3 z handlem. (jk)