poniedziałek, 15 lipca, 2024
Strona głównaAktualności„Prawdziwe historie nowych produktów”, ale nie według Thomasa Roberta, tylko celebrytów...

„Prawdziwe historie nowych produktów”, ale nie według Thomasa Roberta, tylko celebrytów…

Angażowanie znanych osób do promowania produktów czy usług stało się już niemal normą w świecie marketingu i PR. Najtrudniejsze zadanie, to tak dobrać „twarz”, by dobrze się kojarzyła, wyzwalała pozytywne emocje, pasowała do naszej strategii komunikacji i wsparła w realizacji założonych celów, co z kolei powinno przynieść oczekiwane efekty. Celebrytów jest wielu, ale zadanie nadal trudne… Za to coraz łatwiejsze staje się przekonanie ich do opowiadania historii z ich życia. I te właśnie możemy poczytać na blogu Moniki Richardson.

 

Życie pisze historie. Prima nadaje smak”

Znacie historię polskiego bursztynu? Zainteresowanych odsyłam do wpisu na wspomnianym blogu z połowy kwietnia br. Blog jest sponsorowany, ale historie na nim „z życia wzięte”. jest stanowi on część kampanii promocyjnej dla marki Cafe Prima, pod hasłem „Życie pisze historie. Kawa nadaje im smak”, rozpoczętej jesienią 2010 r.

Lubimy spotkania przy kawie i chętnie dzielimy się wtedy swoimi historiami. Firma Sara Lee Coffee and Tea Poland, właściciel marki Cafe Prima, postanowiła zrobić z tego użytek i zachęcić nas do wzięcia udziału w konkursie pod hasłem „Cafe Prima – Historie przy kawie słyszane” – wzorem ambasadorki marki, która w spocie reklamowym w gronie przyjaciółek wymieniała się opowieściami o swoich bliskich. Najciekawsze opisy rodzinnych historii były publikowane w „Pani Domu” oraz na portalach primafinezja.pl i polki.pl. Zwycięzcy otrzymali też nagrody.

Zaangażowanie w promocję marki znanej i lubianej osoby, która ma ciepły wizerunek, jest pogodna i towarzyska, zawsze ma przełożenie na większą rozpoznawalność produktu i nawiązanie emocjonalnych relacji z konsumentem. Lubimy wiedzieć, jak żyją celebryci, czasem bierzemy z nich przykład. Taka siła sławy! A czy historie, które sami opowiadają, są ciekawsze niż te, które czytamy o nich na plotkarskich portalach i w tygodnikach, to każdy oceni sobie sam.

Zapraszając do współpracy osobę rozpoznawalną i będącą w okresie naszych działań PR na topie, warto zrobić analizę SWOT, czy faktycznie mocne strony i szanse wynikające z tej współpracy będą znacznie większe niż jej słabe strony i zagrożenia. Każdy z nas z łatwością wymieni przynajmniej jedną pozytywną i jedną negatywną kampanię z udziałem celebrytów. A jeśli my – PR-owcy, dostaniemy na to budżet, to trzeba się nad tym zastanowić podwójnie .

Monika Bębnowska

Monika Bębnowska już w ten czwartek poprowadzi szkolenie “Wstęp do PR”. Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy w PR-ze stawiają swoje pierwsze kroki i chcieliby uporządkować wiedzę, nie tylko teoretyczną.

Zapraszamy!

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj