PRawdziwe oblicze
Czy public relations służy głównie „zaciemnianiu rzeczywistości” i „wprowadzaniu publiczności w błąd”, zastanawia się Jarosław Górski na łamach miesięcznika Perspektywy.
Wbrew temu, co wywnioskować można by z wypowiedzi polskich polityków – z których najbarwniejsze opinie o public relations cytowane się w tekście – „utożsamianie PR-u z nadętą propagandą polityczną nie oddaje istoty tego zawodu”, przekonuje autor. W tekście publicysta pokazuje, że polscy eksperci, specjalizują się nie tylko w kreowaniu wizerunku polityków. Wypowiadający się PR-owcy, tacy jak Adam Łaszyn z Alert Media czy Beata Czerwińska z BCMFD tłumaczą natomiast, na czym polega specyfika ich pracy oraz jakie cechy muszą mieć, aby dobrze wypełniać swoje obowiązki.
Z artykułu dowiedzieć się również można, że dziennikarzy irytuje namolność niektórych PR-owców. Dziennikarze nie lubią, jak wynika z opinii Joanny Ciesielskiej z Polityki – kiedy PR-owcy na siłę próbują się „zakumplować” z przedstawicielami mediów. (ał)