Prezes agencji Burson-Marsteller: według konsumentów firmy kłamią

dodano: 
19.09.2012
komentarzy: 
0

Przepis na natychmiastowy kryzys? Zapytać na Twitterze Irlandczyków o to, co sprawia, że są dumnymi Brytyjczykami. O reagowaniu na kryzys w sieci, nieufności do firm oraz o pracy na rzecz miast konkurujących o prawo zorganizowania Igrzysk Olimpijskich opowiedział w studiu telewizji eNCA Jeremy Galbraith, prezes agencji Burson-Marsteller w regionie EMEA.

„Myślę, że mamy do czynienia z dużą nieufnością do sposobu, w jaki komunikują się firmy" - zaznacza Galbraith. Przytacza on wyniki badania własnej agencji z których wynika, że 61 proc. konsumentów jest zdania, że firmy kłamią. Jak dodaje Galbraith, „celem specjalistów od komunikcji jest zmiana tego podejścia”. Czemu firmy mają tak kiepską opinię? Zdaniem rozmówcy stacji eNCA media zawsze poszukują ciekawych informacji, a chwytliwe są zwłaszcza te dotyczące dużych firm.

Często jednak winne są same firmy, które powodują kryzysy. Jako przykład Galbraith podaje Starbucksa. Z okazji 60-lecia rządów królowej Elżbiety II sieć postanowiła zapytać na Twitterze swoich brytyjskich konsumentów o to, co sprawia że są dumnymi Brytyjczykami. Przez pomyłkę pytanie to pojawiło się na profilu firmy skierowanym do Irlandczyków. „Ci którzy znają historię Irlandii i Wielkiej Brytanii wiedzą, że Irlandczycy nie byli specjalnie podekscytowani rocznicą” - komentuje Galbraith i dodaje, że sieć przeprosiła dopiero po 5 godzinach. „Jeśli firma byłaby rzeczywiście zaangażowana w działania na Twitterze, zareagowałaby szybko” - zauważa prezes agencji Burson-Marsteller. (ks)

 

 

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin