„Świat zorientował się, że w większości przypadków nie da się promować marki kraju, marki Francji, Polski czy Niemiec. Jest to suma skojarzeń, suma marek pomniejszych produktów i zachowań, które są z tym krajem kojarzone i utożsamiane” – mówi Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej w wywiadzie dla Brief for Poland.
W rozmowie z Brief for Poland Rafał Szmytke podkreśla rolę inicjatyw promujących Polskę w kraju i za granicą. Wśród tych najważniejszych wymienia projekt „Promujmy Polskę Razem”, planowaną kampanię na rynkach: niemieckim, brytyjskim i francuskim, tydzień turystyczny podczas światowej wystawy w Szanghaju oraz kampanię adresowaną do turysty krajowego, w którą aktywnie zaangażował się POT, a także liczne projekty inwestycyjne w kraju .
Zdaniem prezesa POT niezwykle istotna w kontekście promocji naszego kraju jest współpraca z partnerami biznesowymi, organami rządowymi oraz instytucjami kulturalnymi. „Udało się stworzyć coś w rodzaju koalicji na rzecz promocji Polski” – ocenia. Koalicja ta ma jego zdaniem dążyć bardziej do wypromowania polskiej turystyki, produkcji czy eksportu niż Polski jako marki.
W kwestii promocji polskich miast i regionów Szmytke wypowiada się niezwykle entuzjastycznie. „(…) Samorząd lokalny wykonał ogromny skok. (…) Różnica pomiędzy tym, co było jeszcze dziesięć lat temu, a tym, co jest teraz, zarówno jeśli chodzi o jakość, o przygotowanie tych działań, opartych o realne badania, a także o pomysły, to jest skok cywilizacyjny” – ocenia. Profesjonalizację promocji polskich miast i regionów, jej zwrot w kierunku turystyki i produkcji uważa za kamień milowy w postrzeganiu naszego kraju, również za granicą. (iw)


