.

 

Procedury to nie wszystko – czyli o kryzysie w praktyce

dodano: 
13.06.2012
komentarzy: 
0

Dla coraz większej liczby firm i instytucji działających w Polsce przygotowanie do zarządzania komunikacją w kryzysie to element PR-owego elementarza. Wiele z nich posiada procedury na wypadek sytuacji, w których reputacja może zostać poważnie naruszona.

Choć procedury na wypadek kryzysu stanowią pewnego rodzaju polisę ubezpieczeniową, sama ich obecność nie wystarcza. To, na ile są użyteczne weryfikuje prawdziwy kryzys, zwłaszcza wtedy, gdy okazuje się, że opasły manual kryzysowy, odkurzony na tę okoliczność przez szefa komunikacji, nijak nie przystaje do sytuacji, z którą trzeba się zmierzyć.

Większość procedur kryzysowych dotyczy bowiem najbardziej prawdopodobnych zdarzeń, jakie mogą uderzyć w reputację danej instytucji. W przypadku firmy produkcyjnej będą to np. wady produktu, wypadki na terenie fabryki czy poważne awarie. Bank przygotuje się przede wszystkim na potencjalny napad, atak hakerski, oszustwa bankowe, a firma energetyczna na przerwę w dostawie prądu.

Nie sposób jednak przygotować się na każdy rodzaj kryzysu. Jak więc zyskać pewność, że procedury zadziałają? Kluczem do sukcesu jest dobrze dobrany zespół kryzysowy, którego członkowie znają nie tylko swoje role, ale także prawa, jakimi rządzi się komunikacja w kryzysie. Zgrany, dobrze dobrany sztab kryzysowy będzie umiał pracować pod presją, zarządzając nie tylko sytuacją w dynamicznie zmieniających się okolicznościach, ale także wysokimi oczekiwaniami mediów, opinii publicznej i innych interesariuszy.

Jak jednak przygotować zespół do zarządzania kryzysem, zanim nastąpi? Organizacja symulacji kryzysowej w warunkach możliwie jak najbardziej zbliżonych do realnego kryzysu jest rozwiązaniem, które pozwala nie tylko sprawdzić użyteczność procedur, ale także zweryfikować umiejętność faktycznego zarządzania kryzysem przez zespół osób odpowiedzialnych za ochronę reputacji firmy w najtrudniejszych okolicznościach.

Po raz pierwszy wspólnie z PRoto.pl przygotowaliśmy szkolenie „Symulacja kryzysowa dla firm i instytucji publicznych - zarządzanie kryzysem w praktyce”, w trakcie którego przeprowadzimy symulację kryzysową z użyciem kamer i mikrofonów!

Poznaj program szkolenia!
Zapisz się już teraz!

Zapraszam,
Magda Zwolińska
Account Director
Lighthouse Consultants

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin