Böcker, producent podnośnika, którego użyto podczas napadu na Luwr, wykorzystał sytuację do własnej promocji. W mediach społecznościowych firmy pojawił się żartobliwy post, w którym podkreślono, że oferowany przez markę sprzęt „przeniesie skarby cicho jak szept” – pisze edition.cnn.com.
Jak przypomina źródło, kilka dni temu napadnięto na światowej sławy paryskie muzeum – Luwr. Złodzieje uciekli z historycznymi klejnotami o wartości ponad 100 mln dol. Nagrania wideo z niedzielnego poranka, kiedy muzeum było już otwarte dla odwiedzających, pokazują, że weszli oni przez balkon na drugim piętrze. Udało się to dzięki ciężarówce wyposażonej w podnośnik. Najprawdopodobniej był to sprzęt firmy Böcker.
Na profilu niemieckiego producenta podnośników na Instagramie pojawił się żartobliwy post nawiązujący do napadu. Opublikowane przez Böckera zdjęcie opatrzono podpisem: „Gdy następnym razem będziesz potrzebować szybkiego transportu, Böcker Agilo przeniesie twoje skarby ważące do 400 kg z prędkością 42 metrów na minutę – niemal bezszelestnie dzięki silnikowi elektrycznemu 230 V”.
Źródło: instagram.com/boeckermaschinenwerke
Alexander Böcker, dyrektor zarządzający i właściciel firmy, w rozmowie z CNN wspomniał, że on i jego żona byli „wstrząśnięci”, gdy po raz pierwszy zobaczyli wiadomość o rabunku. Wówczas uświadomili sobie także, że to podnośnik ich produkcji został użyty do napadu.
„Gdy początkowy szok minął, pojawił się czarny humor. Trochę sobie zażartowaliśmy, pośmialiśmy się i wymyśliliśmy kilka wstępnych sloganów” – przekazał w oświadczeniu Böcker, cytowany przez źródło.
W wywiadzie dla Reutersa właściciel firmy poinformował także, że „na szczęście większość ludzi zrozumiała humor i wie, że nie miał nic wspólnego z napadem”. Dodał także, że jest bardzo zadowolony z dotychczasowej reakcji na post – czytamy. (ao)
Źródło: edition.cnn.com, Louvre heist lift-maker capitalizes on product’s notoriety with cheeky Instagram ad, Lianne Kolirin, Sophie Tanno, 24.10.2025/ Zdjęcie główne: instagram.com/boeckermaschinenwerke


