niedziela, 14 grudnia, 2025
Strona głównaAktualnościProjekty PR-owskie w kilku krajach

Projekty PR-owskie w kilku krajach

Gościem programu Marketing Mix Radia PiN był Paweł Trochimiuk, prezes Związku Firm Public Relations. Rozmówca starał się odpowiedzieć na pytanie o to, co jest niezbędne podczas prowadzenia projektów PR-owskich w kilku krajach. Jak mówi Trochimiuk, w Polsce klienci zlecają agencjom coraz więcej zadań polegających na kreowaniu ich wizerunku poza granicami naszego kraju, głównie na terenie Europy Środkowej i Wschodniej. Aby rozpocząć taki projekt należy mieć przede wszystkim dobrych partnerów. Na początku tego roku powstała sieć agencji PR-owskich – Central Eastern Europe Public Relations Network – która specjalizuje się w obsłudze klientów chcących wyjść ze swoimi działaniami poza polski rynek.
Jak podkreślił Trochimiuk, należy pamiętać, że w znacznym stopniu różnimy się zarówno kulturowo, jak i pod względem organizacji mediów, od krajów, które stanowią główny rynek dla większości inwestorów. Mimo tego nastawienie do polskiego PR-u, zdaniem rozmówcy, np. na Słowacji czy Ukrainie jest wręcz „doskonałe”. Polscy PR-owcy traktowani są tam jak specjaliści dużego formatu. PR rosyjski z kolei wciąż polega na tym, że dziennikarz idąc na konferencję prasową znacznie bardziej spodziewa się prezentu niż informacji. Jak wynika z rozmowy, coraz więcej firm PR-owskich z Polski będzie obsługiwało rynek Europy Środkowej i Wschodniej, ponieważ chcą one nadzorować swój wizerunek poza granicami Polski. Zależy im także na tym, aby był to proces zintegrowany. (jk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj