niedziela, 14 grudnia, 2025

Promocja Polski

Maciej Grelowski, przewodniczący Rady Głównej BCC, wypowiedział się na łamach Pulsu Biznesu na temat promocji Polski. Grelowski odniósł się do dyskusji wywołanych przez rządowy projekt reformy Polskiej Organizacji Turystycznej, który jest krytykowany przez przedstawicieli branży turystycznej.
Projekt zakłada połączenie Polskiej Organizacji Turystycznej z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Autor artykułu uznał go za krok w dobrym kierunku i stwierdził: „Polski nie stać na utrzymanie branżowego podziału promocji, bo zajmują się tym ludzie przypadkowi i niekompetentni. Administrowanie takim systemem kosztuje krocie, a rezultaty są mizerne”. Zdaniem Grelowskiego wizerunek Polski jest niezmienny, „(…)symbolami pozostają koń, wódka i Chopin. Udane pojedyncze działania (polski hydraulik) tego nie zmienią”. Za „żenujący” uznał pomysł budowy na tym skojarzeniu całej strategii promocji kraju. Do najistotniejszych elementów rozwoju branży turystycznej Grelowski zaliczył „(…) wizerunek Polski – kraju wysokiej kultury, dynamicznej gospodarki i atrakcji turystycznych”. (psp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj