Promocja Polski scentralizowana. Koniec PAIiIZ?

dodano: 
21.11.2011
komentarzy: 
0

Jak informuje Rzeczpospolita, ministerstwo spraw zagranicznych chce stworzyć jedną instytucję odpowiedzialną za całą promocję polskiej gospodarki. Miałaby ona powstać przez przekształcenie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

MSZ chce, aby nowa agencja powstała przy zerowych wydatkach państwa i bez mnożenia etatów. W zamian zwiększyłby się budżet na działania promocyjne i powstałaby spójna strategia promocji gospodarczej. Obecnie promocją zajmuje się kilka instytucji, które dysponują kwotą ok. 100 mln złotych rocznie. Tymczasem Wielka Brytania wydaje rocznie 100 mln, ale euro, natomiast Dania 50 mln euro.

W ramach zmian więcej środków ma być przeznaczonych na wspieranie firm na perspektywicznych rynkach BRIC – Brazylii, Rosji, Indii i Chin. Mniejsze znaczenie ma mieć natomiast promocja na rynkach Unii Europejskiej. W przypadku „egzotycznych” rynków „dyplomację ekonomiczną” mają uprawiać ambasadorzy.

Proponowanym przez MSZ zmianom przeciwne jest ministerstwo gospodarki. Według tego resortu prowadzenie przez jedną instytucję kilku rodzajów działań, np. wsparcia eksporterów i obsługi zagranicznych inwestorów, nie poprawi ich efektywności. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych twierdzi, że zamiast tworzyć nową strukturę, należy „doskonalić istniejące możliwości”. (ks)

Źródło:

Rzeczpospolita B, Szykuje się awantura o promocję firm za granicą, Adam Woźniak, 19.11.2011
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin