Samorząd województwa śląskiego przygotowuje na przyszły rok dwie kampanie promujące region. Redakcja pyta Tomasza Stemplewskiego, dyrektora Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego o szczegóły obu akcji.
Redakcja: Jaka jest koncepcja obu akcji promocyjnych?
Tomasz Stemplewski, Dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego: Województwo śląskie jako pierwszy region w kraju stworzyło strategię komunikacji marketinowej „Śląskie. Pozytywna energia”. W dokumencie określono plan aktywności marketingowej na lata 2008 – 2012. Na rok 2009 zaplanowano przeprowadzenie dwóch kampanii: ogólnopolskiej wizerunkowej, kształtującej wizerunek województwa śląskiego jako regionu atrakcyjnego turystycznie oraz wewnętrznej tj. adresowanej do mieszkańców naszego regionu – populacji blisko 5 milionów ludzi – kampanii produktowej zachęcającej do krótkich weekendowych wyjazdów do atrakcji turystycznych w regionie. Działania te stanowią więc kolejny konsekwentny krok w realizacji zamierzeń opisanych w strategii. Pierwszym krokiem była tegoroczna – kwietniowa – kampania wewnętrzna wizerunkowa.
Red.: Czy Urząd będzie w związku z projektami współpracował z agencją PR-owską?
TS: Urząd Marszałkowski przeprowadza dwa postępowania zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych. Pierwsze na zakup mediów na potrzeby ww. kampanii – w trybie przetargu nieograniczonego, w którym jedynym kryterium jest cena. W trybie dialogu konkurencyjnego wyłaniamy natomiast agencje, które wykonają kreację oraz poprowadzą działania z zakresu marketingu bezpośredniego oraz działań PR.
Red.: Jaki jest budżet kampanii?
TS: Kampania ogólnopolska to 5 mln zł brutto (3 mln z budżetu województwa, 2 mln – z Regionalnego Programu Operacyjnego); regionalna kampania to koszt 2 mln, w całości finansowana przez województwo śląskie.
Red.: Kto odpowiada za koordynację projektów i jakie działania są przewidywane w ich ramach?
TS: Zleceniodawcą jest Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej, po drugiej stronie będziemy mieli dom mediowy oraz jedną lub dwie agencję (dialog konkurencyjny prowadzony jest w dwóch zakresach osobno dla każdej z kampanii).
W kampanii ogólnopolskiej przewidziano działania z zakresu ATL, BTL i PR. Zasięg głównych działań ma objąć telewizje ogólnopolskie, stacje radiowe ogólnopolskie, tygodniki opinii, tygodniki podróży, Internet, outdoor i marketing bezpośredni. Regionalna kampania produktowa to ATL, BTL, PR outdoor, lokalne stacje radiowe i tv, lokalne dzienniki, Internet oraz działania marketingu bezpośredniego w 12 miastach regionu.
Rozmawiała Kinga Kubiak


