poniedziałek, 28 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościPrzedstawić się od nowa

Przedstawić się od nowa

Na łamach Pulsu Biznesu Norbert Kilen radzi, w jaki sposób wprowadzić nową nazwę firmy. Pisze on, że nazwa firmy może budzić lepsze lub gorsze skojarzenia, które pomagają lub przeszkadzają w sprzedaży; jest swego rodzaju skrótem, bo ma przekazać hasło identyfikujące firmę, a także w dużym stopniu „pozycjonować” firmę w świadomości klientów.
„Oczywiście trudno oszacować skalę korzystnego wpływu nazwy na sukcesy biznesowe, ale bez wątpienia jej znaczenia nie wolno bagatelizować” – pisze Kilen. Tworząc nową nazwę firmy należy przeanalizować, w jaki sposób konkurencyjne firmy mówią o swojej działalności, a także jakie są potrzeby klientów. Zasadniczo nazwa powinna być manifestacją głównej idei, którą firma chce przekazać. Ważnym zagadnieniem jest również zakomunikowanie zmiany nazwy. Powinien być to dobrze zaplanowany proces, poprzez który firma wyjaśni swoim klientom i kontrahentom podjętą przez siebie decyzję.
W tych działaniach mogą zostać wykorzystane zarówno narzędzia PR-owskie, jak i reklamowe. „Zmiana nazwy to z punktu widzenia wizerunku firmy poważna operacja. Dlatego przed podjęciem takich działań warto jeszcze raz przemyśleć jej zasadność, przygotować rachunek zysków i strat” – podsumowuje Kilen.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Poprzedni artykuł
Następny artykuł