Przegląd kampanii społecznych 2010

dodano: 
05.01.2011
komentarzy: 
0

Mijający rok obfitował w przeróżne kampanie społeczne. Podejmowano tematy dotyczące bezpieczeństwa najmłodszych, równego traktowania osób starszych i niepełnosprawnych, problemów zdrowotnych i profilaktyki, zwierząt oraz polityki. W akcje zaangażowały się firmy i organizacje, celebryci i urzędnicy. Oto przegląd Gazety.pl kilku najciekawszych.

Stosunkowo dużo uwagi poświęcono kampaniom na rzecz dzieci i młodzieży. Gazeta wspomina kampanię „Zapinam Pasy” prowadzoną wyłącznie na Facebooku, gdzie utworzono profil o tej samej nazwie. Do akcji włączyły się polskie gwiazdy i użyczyły swojego wizerunku w zapiętych pasach bezpieczeństwa do materiałów promocyjnych.

Młodzież była z kolei zachęcana z przymrużeniem oka do wzięcia udziału w wyborach samorządowych. Young&Rubicam postawił na dwuznaczność i kampanię skierowaną do świeżo upieczonych 18-letnich wyborców opatrzył hasłem „Mój pierwszy raz”. Akcję wspierały spoty reklamowe w TV i internecie.

Wojnę AIDS wypowiedziała gestem Kozakiewicza agencja FireFly Group i Zjednoczenie na rzecz żyjących z HIV/AIDS „Pozytywni w Tęczy”. Przygotowana przez nich kampania społeczna „Nie dostaniesz mnie!” wykorzystała wizerunek znanych polskich artystów na billbordach ze skrzyżowanymi rękami, co nawiązywało też w bezpośredni sposób do badania krwi i symbolizowało zwycięstwo nad chorobą.

Agencja 4db, w kampanii uświadamiającej mężczyzn o wadze systematycznych badań piersi ich partnerek, postawiła na kontrowersję. W Internecie umieszczono film pt. „Była dziewczyna strongmana pokazuje cycki”, w którym Amanda Mrowiec na koniec striptizu pokazuje blizny po amputacji piersi.

Niemałym echem odbiły się też akcje dotyczące zwierząt, w tym „Jeden spacer, kupa wstydu” i „Jeszcze żywy karp 2010”. Gazeta.pl wymienia też akcję z morałem – „Nie krzywdź, a nie będziesz krzywdzony” przeprowadzoną przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. W artykule można też znaleźć informacje na temat akcji społecznej „Nasze dzieci w sieci”(bezpieczeństwo najmłodszych w Internecie), „Tylko słabi gracze biorą dopalacze” (promocja sportu i zdrowego stylu życia bez używek) i „Powrót do Ojczyzny” (obywatelski projekt ustawy o repatriacji). (es)

Źródło:

Gazeta.pl, Przegląd kampanii społecznych 2010, Natalia Dołżycka, 24.12.2010
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin