niedziela, 29 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościPrzejrzysta twarz finansów

Przejrzysta twarz finansów

Puls Biznesu zamieszcza obszerny artykuł dotyczący finansowego PR i relacji inwestorskich. Działania PR dotyczą w tym przypadku: instytucji finansowych, ich produktów i usług, a także rynku akcji. Sławomir Karpiński z PERT Public Relations, uważa, że np. akcje są bardzo trudnym produktem, gdyż firma musi nie tylko je sprzedać, ale również zdobyć zaufanie inwestorów i przekonać ich, że zakup akcji przyniesie im korzyści.
Karpiński twierdzi, że bardzo duże znaczenie w tym przypadku ma marka firmy. Im jej nazwa jest bardziej znana i rozpoznawalna, tym łatwiejsza jest sprzedaż nowej emisji akcji. Inwestorzy chętniej kupują akcje spółek, które jasno i przejrzyście informują o prowadzonej działalności. Warto pamiętać, że właściwie przeprowadzona promocja sprawia, że po debiucie giełdowym kurs akcji pozostaje na stabilnym poziomie. Istotnym narzędziem relacji inwestorskich jest prospekt emisyjny, który powinien być jasny i zrozumiały dla inwestorów.
Anna Krajewska, prezes NBS Public Relations, twierdzi, że firmy nie powinny również zapominać o bezpośrednich kontaktach z inwestorami. To właśnie one niejednokrotnie mogą decydować o sukcesie emisji akcji. Jak wynika z badania WarsawScan 2004, przeprowadzonego przez NBS PR, bardzo ważna w prowadzeniu finansowego PR jest strona internetowa. Powinny znajdować się na niej bieżące informacje dotyczące wyników finansowych i działań instytucji a także biuro prasowe. „W dobrze pojętym interesie spółki jest takie przedstawienie informacji, by została ona dobrze zrozumiana zarówno przez inwestorów, jak i media. Szczególnie warto wskazać, jaki wpływ dane wydarzenie będzie mieć na dalszą działalność spółki” – zaznacza Krajewska.
W artykule została poruszone również kwestia PR-u banków. Autor artykułu jest zdania, że istnieje ono w stosunku do mediów, natomiast w relacjach z klientami banki nadal koncentrują się na reklamowaniu swoich produktów. Elementem, który podważa wiarygodność banków są napisane małym druczkiem klauzule, w których niejednokrotnie kryją się „kruczki” oferty. Obecnie wiele banków stara się wyeliminować tę praktykę. „Staramy się, aby w naszych przekazach reklamowych nie było ukrytych małym druczkiem tekstów, (…) aby przekaz był w pełni przejrzysty” – mówi Jacek Balcer, rzecznik prasowy BPH. Banki zwracają również uwagę na ofertę konkurencji i starają się tworzyć przekazy, które wskazują na wyjątkowość ich oferty.
Na rzecz poprawy komunikacji w sektorze usług finansowych Giełda Papierów Wartościowych stworzyła program Giełdowych Firm Partnerskich. Zostały do niego zaliczone firmy wykazujące aktywność w kontaktach z małymi i średnimi przedsiębiorstwami, a ich celem jest pomoc podczas procesu sporządzania prospektów emisyjnych i innych dokumentów informacyjnych, jak również bieżące doradztwo.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj