Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich w listopadzie 2025 roku rozpoczęło świąteczną kampanię. Pokazuje w niej rzeczywistość starszych osób, które grudniowy czas spędzają w pojedynkę. Jednocześnie zachęca do wsparcia finansowego, aby odmienić Wigilię seniorów.
W ramach kampanii „Przełam samotność starszych osób” zrealizowano spot, który nawiązuje do świątecznej tradycji łamania się opłatkiem. Przypadkowe spotkanie w autobusie zachęca starszą kobietę do podzielenia się swoimi przeżyciami. Zdradza, że niewiele przygotowuje na święta, a o prezentach w ogólne nie myśli. Wspomina, że to jej mąż zawsze wybierał najładniejszą choinkę. Zaznacza, że to ludzie są najważniejsi w święta, ale ona nie ma się nawet z kim podzielić opłatkiem.
Zakończenie wideo, w którym kobieta zostaje sama z opłatkiem z ręku, podkreśla wydźwięk poruszanego problemu.
Stowarzyszenie mali Bracia Ubogich przypomina, że poprzez wsparcie finansowe akcji „Podaruj Wigilię” można odczarować ten samotny czas. Zebrane w ten sposób pieniądze zostaną przeznaczone na zorganizowanie świątecznego spotkania dla osób starszych z 14 miast. Dodatkowo dla seniorów, którzy ze względu na swój stan zdrowia nie mogą opuszczać miejsca zamieszkania przewidziano odwiedziny domowe.
Spot wyreżyserował Tomasz Wiśniewski, a za opiekę artystyczną odpowiadał Bartosz Dombrowski. Przygotowano różne długości wideo, które zobaczyć można w digitalu, telewizji, mediach społecznościowych, a także usłyszeć w radiu.
Strategię i koncepcję kampanii przygotowała agencja Przestrzeń. Zaplanowaniem mediów zajęła się agencja mediowa Starcom. Za wyprodukowanie spotu odpowiedzialny był dom produkcyjny F25, za postprodukcję studio VEIN Postproduction, a udźwiękowienie i realizację reklamy radiowej przygotowało studio GŁOŚNO. (km)


