.

 

Przetarg PR i Przetarg Eventowy – kolejne rozdziały Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej

dodano: 
11.12.2017
komentarzy: 
0

Pod koniec ubiegłego miesiąca informowaliśmy o powstaniu Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej, zawierającej zbiór dobrych praktyk, które mają na celu ułatwienie klientom i agencjom prowadzenie działań związanych z przetargami. Deklaracja dotycząca dobrych praktyk i standardów współpracy na linii klient-agencja została podpisana przez osiem organizacji działających w ramach branży komunikacyjnej.

Pierwszy z dziewięciu rozdziałów Białej Księgi został opublikowany w listopadzie 2017 roku. Zawiera on zbiór dobrych praktyk i standardów efektywnej współpracy reklamodawcy z agencją. Teraz pojawiły się dwa kolejne rozdziały: PR i Eventy, zawierające wytyczne i rekomendacje dla tych obszarów. Znajdują się w nich m.in. przygotowane przez obie strony (klientów i agencje) wzorcowe narzędzia i dokumenty przetargowe. 

Opublikowane rozdziały obejmują zagadnienia istotne dla efektywności procesu przetargowego, jego kosztów i wyników. Poruszane są w nich m.in. kwestie takie jak:

- analiza potrzeb i określanie celów biznesowych,
- źródła dla budowania wiedzy o rynku dostawców w eventach i public relations,
- zapytanie o informację – RFI (Request For Information) w kategorii Eventy i w kategorii PR (wytyczne oraz wzorcowe dokumenty),
- rekomendowane modele przetargów w komunikacji marketingowej w eventach i PR-ze,
- brief przetargowy w eventach i PR-ze – wytyczne i wzorcowe dokumenty,
- rekomendacje dotyczące komunikacji w przetargach i dostępności klienta na etapie przetargu – wytyczne dotyczące briefu, spotkań de-briefingowych i sesji kierunkowych,
- szczegółowy harmonogram przetargu i minimalny czas w przetargach PR-owych i eventowych,
- kryteria i wagi ocen w przetargach oraz wzorcowe arkusze ocen,
- terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
- opłaty za udział w przetargu,
- ochrona praw autorskich w przetargu,
- zasady prawidłowego kosztorysowania (w rozdziale Eventy), wytyczne oraz wzorcowe tabele.

Powyższe rozdziały Białej Księgi można znaleźć na stronie internetowej. Tekst na temat przetargów PR-owych znajduje się tutaj, a materiał o przetargach eventowych – tutaj. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin