Urząd Miasta Poznania rozpisał dwa przetargi nieograniczone. Pierwszy z nich dotyczy opracowania oraz realizacji wizerunkowej kampanii promocyjnej miasta poza granicami Polski, na podstawie założeń Strategii Promocji Marki Poznań oraz treści briefu reklamowego. Drugi natomiast przygotowania oraz realizacji kampanii PR Poznania poza granicami Polski, na podstawie założeń wyżej wymienionej strategii.
Kampania PR musi być zgodna z założeniami Strategii Promocji Marki Poznań oraz z wytycznymi i standardem Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta . Za podstawową linię komunikacji ma służyć hasło „Poznan. Eastern energy, Western style”. Kampania ma rozpocząć się nie później niż w ciągu 4 tygodni od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Czas jej trwania nie może być krótszy niż 15 tygodni i ma zakończyć się do dnia 30 września 2010. Ma ona zostać zrealizowana na obszarze Europy Zachodniej, a w szczególności w proponowanych krajach (Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Belgii oraz Hiszpanii). Akcja skierowana ma być do środowisk opiniotwórczych, decydentów, inwestorów, turystów biznesowych, profesjonalistów, odbiorców usług. (mk)