Przewuska o Cannes Lions: czekam na kampanie integrujące wiele kanałów

dodano: 
25.03.2013
komentarzy: 
0

PRoto.pl: W tym roku zasiądzie Pani w jury Cannes Lions Festival i będzie oceniać prace w kategorii PR. Dlaczego polskich kampanii mamy ciągle tak mało wśród zwycięzców?

Katarzyna Przewuska, COO Havas Worldwide Warsaw, jurorka Cannes Liones w kategorii PR: Przed nami już 60. edycja konkursu Cannes Lions, jednak prace w kategorii public relations można zgłaszać dopiero od 2009 roku. W branży PR większą popularnością cieszą się SABRE Awards czy Golden World Awards. Wierzę, że w przyszłości PR sięgnie odważniej po canneńskie lwy, pokazując projekty z obszaru komunikacji marek, zawsze oparte na idei kreatywnej, dziś jednak liczba zwycięzców jest pochodną zgłoszonych projektów. Jest jeszcze jeden powód, dla którego trudniej o zwycięstwo − w public relations komunikacja jest bardziej lokalna, a takim przekazem trudniej pozyskać zainteresowanie międzynarodowego jury.

PRoto.pl: Jak stworzyć zgłoszenie konkursowe, by zwiększyć swoje szanse na nagrodę?

K.P.: Przede wszystkim trzeba pamiętać, że w konkursie Cannes Lions wygrywają idee kreatywne i zgłoszenie ma prezentować pomysł, wokół którego jest zbudowana kampania. Na drugi plan schodzą taktyka i efekty kampanii. Bardzo ważny jest film prezentujący kampanię − te zwycięskie bardziej przypominają teledysk niż klasyczny case study. Warto przejrzeć prace zgromadzone w archiwum konkursowym, szczególnie że subskrypcja będzie mniejszym wydatkiem niż opłaty za nietrafione zgłoszenia.

PRoto.pl: Konkurs dobitnie pokazuje, że w PR i reklamie naprawdę robi się kreatywne rzeczy. Jakie trendy będą, Pani zdaniem, wiodły prym w tegorocznej edycji?

K.P.: Czekam na kampanie integrujące wiele kanałów komunikacji, których jedna idea kreatywna znalazła zainteresowanie zarówno użytkowników social media, jak i mediów tradycyjnych.

PRoto.pl: Ostatnio kampanie PR mocno przypominają te reklamowe. Czego PR reklamie może pozazdrościć i odwrotnie?

K.P.: Podziały pomiędzy reklamą a public relations w obszarze komunikacji marek się zacierają. Każda kampania potrzebuje jednej idei kreatywnej, wokół której buduje się komunikację z ludźmi. Świat staje się transparentny, konsumentów interesuje nie tylko produkt, ale i stojąca za nim firma; ta sama osoba wchodzi w różne role względem nadawcy komunikatu − może być konsumentem, pracownikiem, akcjonariuszem… i przekaz musi być spójny. Public relations może się uczyć od reklamy kreatywności, prostoty przekazu i rozmachu w realizacji projektu, zaś za public relations stoją umiejętność prowadzenia dialogu, wielowymiarowa znajomość branży, a także umiejętność działania pod presją czasu i w okolicznościach braku pełnej kontroli nad komunikacją.

PRoto.pl: Gdyby miała Pani wskazać najbardziej inspirującą kampanię ubiegłego roku, wybrałaby Pani…

K.P.: Red Bull Stratos − wydarzenie, które skupiło uwagę ludzi na całym świecie, wpisujące się w dotychczasową komunikację marki, dobrze zaplanowane i zrealizowane.

PRoto.pl: W wyróżnionych dotychczas pracach sporo też dobrego, inteligentnego humoru, wartości humanistycznych czy bazowania na zaskoczeniu lub silnych środkach przekazu. Co ceni sobie Pani najbardziej?

K.P.: Doceniam ideę, która wydaje się stworzona dla tej jednej marki, produktu czy firmy oraz sposób, w jaki została rozwinięta w kampanii. Z niecierpliwością czekam na konkurs i mam nadzieję, że w kolejnych latach branża public relations sięgnie po laury zwycięstwa przynajmniej w swojej kategorii.

Rozmawiała Edyta Skubisz

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin