Przyciągnąć obcokrajowców do miast

dodano: 
17.04.2009
komentarzy: 
1

Niedawno pisaliśmy o nowej akcji promocyjnej Poznania. Tym razem przedstawiciele miasta ujawniają strategię budowania pozytywnego wizerunku za granicą. Na ten sam plan stawia też Kraków – choć obcokrajowcom oferuje zupełnie odmienne atrakcje.

Jeszcze w tym roku ruszyć ma ogólnoeuropejska kampania wizerunkowa Poznania, ujawnia Gazecie Wyborczej Poznań Łukasz Goździor z biura promocji miasta. Stolica Wielkopolski promować będzie się hasłem „Eastern Energy, Western Style”. Jak tłumaczy Goździor, miasto za granicą ma się kojarzyć z jego wschodnią lokalizacją oraz z potencjałem inwestycyjnym i kulturalnym w zachodnim stylu. Władze miasta, promując się wśród zagranicznej opinii publicznej, chcą wziąć przykład z Barcelony, która, jak mówi szef biura promocji Poznania, od lat osiemdziesiątych z mało rozpoznawalnego miasta wyrosła na drugą najważniejszą materopolię Hiszpanii. Koszt działań promocyjnych – tych na obszarze Polski i za granicą - ma wynieść w 2009 roku 25 mln zł.

Tymczasem na obcokrajowców stawia także Kraków, donoszą Wiadomości Turystyczne. Miasto chce przyciągnąć zagranicznych gości do siebie „turystyką historyczną”, czyli, między innymi, inscenizacjami historycznymi i poznawaniem dawnego stylu życia krakowskich mieszkańców. W realizacji celu pomóc ma stworzenie „Klastru Przemysłu Historycznego”, czytamy.(ał)

Źródło:

Gazeta Wyborcza Poznań, Energia wschodu, zachodni styl, rozmawiali: Michał Kopiński i Michał Wybieralski, 16.04.09, s.5; Wiadomości Turystyczne, Sarmaci wypromują Kraków, KB, 16.04.09, s.3
komentarzy:
1

Komentarze

(1)
Dodaj komentarz
20.04.2009
9:38:04
aa
(20.04.2009 9:38:04)
jacy sarmaci, ?? zadbajmy w krakowie o drogi rowerowe, nadwislane bulwary aby je uturystycznic, i ludzie sie zjawia, nie tylko w poszukiwaniu "lasek" na jedna noc. bo z ta turystyka krakow nie ma problemu,
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin