Przyczyny zwycięstwa Obamy
Monika Szymańska na łamach Brief.pl podsumowuje kampanię prezydencką w USA. Autorka zauważa, że kampania Baracka Obamy wyróżniała się na tle innych kilkoma założeniami. Podkreśla, że kandydat doskonale wykorzystał możliwości Internetu, takie jak serwisy społecznościowe czy reklamy internetowe. Szymańska zauważa, że mimo niekorzystnych sondaży wielu specjalistów od marketingu politycznego nadal stawiało na Johna McCaina.
Gerald Abramczyk zakładał, że wybory może wygrać kandydat Republikanów. Ostatni spot McCaina pozwolił mu zniwelować różnice w sondażach, jednak nie na długo. Sytuacji nie zmieniła także ostatnia debata, na której McCain ostro zaatakował Obamę. Bartosz Węglarczyk z Gazety Wyborczej uważa, że kampania wyborcza zakończyła się tak naprawdę jeszcze przed ostatnim weekendem, a o wygranej Obamy zadecydował kryzys ekonomiczny. (mk)