Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
PSPR dołącza do Global Alliance. polskie stowarzyszenie public relations ogłosiło w maju 2020 roku dołączenie do grona członków konfederacji global alliance for public relations and communications management. międzynarodowa organizacja zrzesza obecnie ponad 280 tys. praktyków i naukowców z całego świata reprezentowanych przez ponad 70 krajowych organizacji z branży public relations. global alliance działa od 1996 roku, a jego misją jest ujednolicenie charakterystyki zawodu pr-owca, podniesienie standardów zawodowych, dzielenie się wiedzą i bycie globalnym głosem public relations w interesie publicznym. pspr jest pierwszym polskim przedstawicielem w global alliance. dołączenie do organizacji ma być dla polskiego stowarzyszenia szansą na rozwój i otwarciem na komunikację międzynarodową. „za naszą decyzją przemawiały liczne argumenty. między innymi: wielki potencjał biznesowego networkingu, różnorodne projekty obejmujące wiele państw i – niemniej ważne – polski głos regularnie zabierany w światowej dyskusji nad przyszłością, wyzwaniami public relations. wraz z dołączeniem do global alliance zobowiązaliśmy się też w imieniu wszystkich członków do przestrzegania kodeksu etycznego ga, którego zasady i wartości zostaną uwzględnione także przy tworzeniu nowego kodeksu etycznego pspr” – tłumaczy luiza jurgiel-żyła, prezeska polskiego stowarzyszenia public relations. „zasady, według których działa pspr, są zgodne z misją reprezentowania naszej profesji i promowania standardów etycznych oraz rozwoju zawodowego na całym świecie przez global alliance. ci z nas, którzy mają szczęście pracować w public relations i komunikacji, mogą wnieść ogromny pozytywny wkład w przywrócenie zaufania publicznego do sprawdzonych i wiarygodnych źródeł informacji. cieszymy się na współpracę z zarządem i członkami pspr” – komentuje justin green, prezes global alliance. jak informuje pspr, global alliance duży nacisk kłądzie na edukację i doskonalenie umiejętności swoich członków, dzięki czemu osoby zrzeszone w pspr otrzymają dostęp do wiedzy z zakresu pr i komunikacji. „to także dla nas szansa na promowanie polskiej branży pr na arenie międzynarodowej. to wreszcie sposób na skuteczne systematyczne zwracanie uwagi na to co interesującego się dzieje na naszym rynku” – dopowiada emilia zakrzewska, wiceprezes pspr. pspr zamierza także aktywnie reprezentować branżę public relations w wydarzeniach oraz inicjatywach organizowanych przez ga. polskie stowarzyszenie planuje też uruchomienie anglojęzycznej wersji swojej strony internetowej z myślą o członkach ga. (mb).
Polskie Stowarzyszenie Public Relations ogłosiło w maju 2020 roku dołączenie do grona członków konfederacji Global Alliance for Public Relations and Communications Management. Międzynarodowa organizacja zrzesza obecnie ponad 280 tys. praktyków i naukowców z całego świata reprezentowanych przez ponad 70 krajowych organizacji z branży public relations. Global Alliance działa od 1996 roku, a jego misją jest ujednolicenie charakterystyki zawodu PR-owca, podniesienie standardów zawodowych, dzielenie się wiedzą i bycie globalnym głosem public relations w interesie publicznym.
PSPR jest pierwszym polskim przedstawicielem w Global Alliance. Dołączenie do organizacji ma być dla polskiego stowarzyszenia szansą na rozwój i otwarciem na komunikację międzynarodową.
„Za naszą decyzją przemawiały liczne argumenty. Między innymi: wielki potencjał biznesowego networkingu, różnorodne projekty obejmujące wiele państw i – niemniej ważne – polski głos regularnie zabierany w światowej dyskusji nad przyszłością, wyzwaniami public relations. Wraz z dołączeniem do Global Alliance zobowiązaliśmy się też w imieniu wszystkich członków do przestrzegania kodeksu etycznego GA, którego zasady i wartości zostaną uwzględnione także przy tworzeniu nowego kodeksu etycznego PSPR” – tłumaczy Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
„Zasady, według których działa PSPR, są zgodne z misją reprezentowania naszej profesji i promowania standardów etycznych oraz rozwoju zawodowego na całym świecie przez Global Alliance. Ci z nas, którzy mają szczęście pracować w public relations i komunikacji, mogą wnieść ogromny pozytywny wkład w przywrócenie zaufania publicznego do sprawdzonych i wiarygodnych źródeł informacji. Cieszymy się na współpracę z zarządem i członkami PSPR” – komentuje Justin Green, prezes Global Alliance.
Jak informuje PSPR, Global Alliance duży nacisk kłądzie na edukację i doskonalenie umiejętności swoich członków, dzięki czemu osoby zrzeszone w PSPR otrzymają dostęp do wiedzy z zakresu PR i komunikacji.
„To także dla nas szansa na promowanie polskiej branży PR na arenie międzynarodowej. To wreszcie sposób na skuteczne systematyczne zwracanie uwagi na to co interesującego się dzieje na naszym rynku” – dopowiada Emilia Zakrzewska, wiceprezes PSPR.
PSPR zamierza także aktywnie reprezentować branżę public relations w wydarzeniach oraz inicjatywach organizowanych przez GA. Polskie stowarzyszenie planuje też uruchomienie anglojęzycznej wersji swojej strony internetowej z myślą o członkach GA. (mb)