.

 

PSPR likwiduje oddziały terenowe, skupia się na pracy w klubach eksperckich

dodano: 
18.12.2019
komentarzy: 
0

Polskie Stowarzyszenie Public Relations uchwaliło nowy statut na walnym zebraniu członków, które odbyło się w grudniu 2019 roku. PR-owcy zrzeszeni w organizacji zaakceptowali jej strategię rozwoju, zlikwidowali istniejący od 2003 roku oddział śląski i zgodzili się na przesunięcie akcentu na działalność klubów eksperckich, których istnieje obecnie pięć, a docelowo ma powstać więcej.

Jak wynika z komunikatu PSPR-u, strategia rozwoju, która obowiązuje do marca 2021 roku, zakłada „pragmatyczną, przynoszącą realną zmianę” współpracę, a jej efektami mają być np. kodeksy, rekomendacje, wzorce dokumentów, raporty i networking. Organizacja ma zamiar także być aktywna w procesach legislacyjnych i samoregulacyjnych, które mogą podnosić profesjonalizm branży. PSPR chce ponadto podwoić liczbę członków względem stanu z początku nowej kadencji zarządu, która rozpoczęła się w lutym 2019 roku.

Praca w Stowarzyszeniu ma opierać się od teraz na klubach eksperckich. Obecnie w PSPR-ze funkcjonują zgromadzenia rzeczników prasowych, specjalistów od public affairs, personal PR-u i PR-u gwiazd, social mediów, a także komunikacji wewnętrznej i employer brandingu. Jak wynika z prezentacji przedstawionej podczas walnego zebrania, w fazie projektowej są też kluby CSR, instytucji publicznych, NGO oraz dwa sektorowe: służby zdrowia i usług profesjonalnych. Dotychczas instytucja klubów eksperckich nie była zapisana w statucie Stowarzyszenia. Zmieniło się to po ostatnim zebraniu.

„Uruchomienie w 2019 roku pięciu klubów było testem dla tej formuły. Zbieramy obecnie uwagi od koordynatorów oraz członków i dopracowujemy zasady funkcjonowania klubów i powstawania nowych. Każdy, kto ma propozycję nowego klubu, powinien przedstawić swoją wizję, następnie zarząd wspólnie z inicjatorem bada potrzebę takiej inicjatywy wśród członków. Jeśli widzimy zainteresowanie, a koncepcja działań klubowych jest zbieżna z celami PSPR, z przyjemnością dajemy zielone światło i organizujemy pierwsze spotkanie robocze” – komentuje zarząd Stowarzyszenia w wiadomości przesłanej PRoto.pl.

Położenie nacisku na kluby eksperckie wiąże się jednocześnie z formalną likwidacją oddziałów terenowych. W ostatnich latach istniał tylko jeden, śląski, który w 2003 roku powstał z inicjatywy Anny Adamus-Matuszyńskiej i Rafała Czechowskiego. W przeszłości funkcjonowały także m.in. małopolski, zachodniopomorski czy podkarpacki. Śląskie struktury były kierowane od lutego 2019 roku przez dr. Krystiana Dudka (Instytut Publico), a funkcję wiceprzewodniczącego pełnił Marcin Janowski, właściciel SPACE PR. W zarządzie byli również Agnieszka Jaszkaniec, rzeczniczka prasowa Katowickich Wodociągów, Ewa Stępniewicz, prezes VIS Media, oraz Marek Gajda, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Radlin.

„Strategia rozwoju PSPR w ujęciu wewnętrznym ukierunkowana jest na (…) aktywizację członków dzięki sieci Klubów Eksperckich zrzeszających ludzi wokół ich specjalizacji PR-owych lub sektorowych zamiast wokół regionu ich zamieszkania” – komentuje w komunikacie likwidację oddziałów regionalnych Luiza Jurgiel-Żyła, prezeska Stowarzyszenia. PSPR ma zamiar ponadto „doprowadzić do sformułowania obszernej i praktycznej linii orzeczniczej Rady Etyki Public Relations w oparciu o regularne przedkładanie zgłoszeń do Rady oraz reformę jej funkcjonowania”. Szczegółowych planów w komunikacie nie podaje.

Stowarzyszenie chce też stworzenia Komisji ds. Samoregulacji i Dobrych Praktyk Branży PR przy PSPR. Jej celem miałyby być „szeroko rozumiane działania na rzecz profesjonalizacji branży i zawodu PR-owca, a także praktyczne rekomendacje, narzędzia, poradniki ułatwiające codzienną pracę czy też wzmacniające ich kompetencje” – pisze zarząd Stowarzyszenia w wiadomości do PRoto.pl. Jak informuje, obecnie działa zespół roboczy, który dopracowuje koncepcję nowego organu. Pełny skład Komisji ma zostać wyłoniony spośród członków PSPR-u „w ciągu kilku tygodni”.

Nowy statut pociąga za sobą też parę zmian technicznych. Jak podaje organizacja, doprecyzowano m.in. charakter członkostwa wspierającego i wprowadzono dwukadencyjność prezesa. Ustalono też nową formułę wyboru władz, które będą miały teraz sześć tygodni na przedstawienie programu członkom Stowarzyszenia. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin