W dodatku do Nowości można przeczytać artykuł dotyczący najczęściej zalecanych i najbardziej skutecznych narzędzi public relations dla małych, średnich i dużych firm, wykorzystywanych do kreowania ich wizerunku. Autorzy tekstu Jarosław Nadolski i Zdzisław Raczyński piszą, że małej firmie najczęściej będzie zależało na pokazaniu „(…) solidności, zindywidualizowanej i specjalistycznej oferty”. Przy niewielkim nakładzie finansowym, jakim zwykle dysponują małe przedsiębiorstwa, zdaniem autorów można to osiągnąć przy użyciu takich środków, jak „(…) korespondencja, ulotka czy broszura informacyjna, witryna internetowa, publikacja w medium branżowym lub lokalnym”.
Średnie przedsiębiorstwo, zgodnie z artykułem, będzie starało się zbudować wizerunek „(…) profesjonalnej firmy, przyjaznej i wyczuwającej potrzeby klientów, sprawnej i fachowej”. W tym celu, w komunikowaniu, autorzy tekstu radzą posługiwać się takimi narzędziami, jak „(…) wydawnictwo specjalistyczne czy edukacyjne, katalog ofertowy, odpowiednia wizualizacja, organizacja przyjmowania klientów, kontakt z mediami przy ważnych wydarzeniach, udział w regionalnych konkursach i rankingach, może niewielki ale spektakularny sponsoring”.
Swoją dużą i odporną na wahania koniunktury kulturę organizacyjną, największe przedsiębiorstwa mogą pokazać potencjalnym klientom za pomocą kosztownych działań takich, jak wejście na giełdę, kampanie promocyjne w mediach o dużym zasięgu, a także intensywną politykę sponsoringową. (jk)


