Public relations w służbie zdrowia

dodano: 
19.03.2007
komentarzy: 
0

W marcowym numerze miesięcznika Rynek Zdrowia ukazał się raport na temat public relations w służbie zdrowia. W kilku tekstach raportu eksperci ds. PR oraz dyrektorzy szpitali oceniają działania z zakresu PR-u w służbie zdrowia, dzielą się doświadczeniami i udzielają porad dotyczących wizerunku placówek medycznych.
W tekście „Pracze nie są ostatecznością” eksperci ds. PR-u przekonują, że coraz ważniejsza staje się spójna polityka informacyjna placówek służby zdrowia, a nie tylko działania podczas sytuacji kryzysowej. Anna Niedziela-Strobel, właścicielka firmy ANS PR Consulting, zwraca uwagę, iż potrzeba korzystania z public relations pojawiła się wraz z prawem, które umożliwiło powstawanie niepublicznych ZOZ-ów. Podkreśla też, że działania PR należy kierować nie tylko do pacjentów, ale różnych grup docelowych i dlatego relacje z mediami stają się niezbędnym narzędziem w informowaniu o działaniach placówki.
Małgorzata Markowska, senior account manager w agencji Fleishman-Hillard, podkreśla ważną rolę komunikacji wewnętrznej dla budowania pozytywnego wizerunku szpitala czy przychodni w myśl, iż pracownicy są najlepszymi ambasadorami firmy. Norbert Kilen, dyrektor strategiczny On Board PR, zaznacza, że ważnym zadaniem specjalistów ds. PR-u w prywatnych firmach medycznych jest uzasadnienie cen świadczonych tam usług. Anna Niedziela-Strobel podkreśla, iż public relations nie jest od kreowania rzeczywistości, ale od propagowania pozytywnych działań, dlatego placówki medyczne przede wszystkim powinny zadbać o wysoki poziom usług, a dopiero w drugiej kolejności podejmować działania z zakresu public relations.
W tekście „Jak feniks z kryzysu” ci sami eksperci podpowiadają, jakie działania PR-owskie można by podjąć w hipotetycznej sytuacji, kiedy na oddziale położniczo-ginekologicznym pewnego szpitala, w wyniku błędu lekarskiego, rodzi się dziecko z poważną wadą. W raporcie swoimi doświadczeniami na temat działań PR dzielą się również dyrektorzy szpitali. W tekście „Chwalmy się profesjonalnie” Maciej Kowalczyk, dyrektor Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie Prokocimiu, pisze, że pomimo trudnej sytuacji finansowej placówek zdrowia PR jest potrzebny. W raporcie znalazły się też porady dotyczące obecności placówek medycznych w Internecie oraz informowania o swoich sukcesach i porażkach.

Źródło:

Rynek Zdrowia, Raport: public relations, marzec 2007, s. 8-18.
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin