PZPN zmienia wizerunek? Na razie nowe logo...
Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował nową identyfikację wizualną. Zmieniony znak Związku nawiązuje do poprzedniego. Dodatkowo ma on jednak symbolizować wartości takie jak „emocje, rywalizacja, otwartość i przejrzystość”.
Jak przyznał podczas prezentacji prezes PZPN Grzegorz Lato, dotychczasowe logo Związku „odbiegało od logotypów innych federacji”. Decyzję o jego zmianie podjęto w zeszłym roku, projekt nowego znaku wyłoniono w konkursie rozstrzygniętym w styczniu. Zwycięska okazała się propozycja autorstwa Andrzeja Antoniuka z agencji SaltPepper Brand Design.
Nowy znak związku nawiązuje do starego pod względem kolorystyki, motywu piłki oraz narodowego godła. Przypomina on biało-czerwono-złotą szarfę, układającą się w kształt piłki oraz głowy orła. Wraz ze zmianą logo PZPN zmienia także logotyp piłkarskiego Pucharu Polski oraz znak reprezentacji Polski. Wszystkie trzy mają tworzyć teraz spójną całość. Zmiana logotypu wiąże się także z wprowadzeniem nowego hasła Związku – „Łączy nas piłka”.
W trakcie prezentacji Piotr Gołos, odpowiedzialny w PZPN za marketing, PR oraz sprawy zagraniczne zaznaczył, że zmiana logotypu wiąże się z odświeżeniem wizerunku piłkarskiej centrali, uporządkowaniem identyfikacji Związku oraz obszarem biznesowym. Jak bowiem czytamy w materiałach PZPN, ”nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego”.
Prezes Grzegorz Lato podczas spotkania nie chciał zdradzić, ile Związek wydał na przygotowanie identyfikacji. (ks)