PZPN zmienia wizerunek? Na razie nowe logo...

dodano: 
15.04.2011
komentarzy: 
2

Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował nową identyfikację wizualną. Zmieniony znak Związku nawiązuje do poprzedniego. Dodatkowo ma on jednak symbolizować wartości takie jak „emocje, rywalizacja, otwartość i przejrzystość”.

Jak przyznał podczas prezentacji prezes PZPN Grzegorz Lato, dotychczasowe logo Związku „odbiegało od logotypów innych federacji”. Decyzję o jego zmianie podjęto w zeszłym roku, projekt nowego znaku wyłoniono w konkursie rozstrzygniętym w styczniu. Zwycięska okazała się propozycja autorstwa Andrzeja Antoniuka z agencji SaltPepper Brand Design.

Nowy znak związku nawiązuje do starego pod względem kolorystyki, motywu piłki oraz narodowego godła. Przypomina on biało-czerwono-złotą szarfę, układającą się w kształt piłki oraz głowy orła. Wraz ze zmianą logo PZPN zmienia także logotyp piłkarskiego Pucharu Polski oraz znak reprezentacji Polski. Wszystkie trzy mają tworzyć teraz spójną całość. Zmiana logotypu wiąże się także z wprowadzeniem nowego hasła Związku – „Łączy nas piłka”.

W trakcie prezentacji Piotr Gołos, odpowiedzialny w PZPN za marketing, PR oraz sprawy zagraniczne zaznaczył, że zmiana logotypu wiąże się z odświeżeniem wizerunku piłkarskiej centrali, uporządkowaniem identyfikacji Związku oraz obszarem biznesowym. Jak bowiem czytamy w materiałach PZPN, ”nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego”.

Prezes Grzegorz Lato podczas spotkania nie chciał zdradzić, ile Związek wydał na przygotowanie identyfikacji. (ks)

 

komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
16.04.2011
18:15:38
zenit
(16.04.2011 18:15:38)
A ciekawe skąd mój przedmówca wie takie rzeczy, że zmiana logo nie wiąże się z innymi zmianami w PZPN. Wypowiadanie takich sądów jest porównywalne do słów, że wszyscy politycy są bee...Grunt był przygotowywany, bo akurat zajmowałem się przeprowadzeniem badań dla PZPN. A co do samego logo, to czemu nie zmienić go całkowicie, poprzedni tak fatalnie się kojarzył, że lepiej zmienić go totalnie.
15.04.2011
11:00:42
brandkam
(15.04.2011 11:00:42)
To jest jakaś jedna wielka masakra. Kto rozsądny zmienia aż tak logo, bez przygotowania gruntu. To nie jest żadne odświeżenia, nawiązanie do poprzedniego logotypu. To jest rewolucja, a nie rebranding. Gdzie tutaj tożsamość marki i całą reszta. Mamy po prostu nowy znaczek, który do niczego nie nawiązuje nic nie komunikuje itp.
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin