PZPN zmienił logotyp, teraz czas na Ekstraklasę
Ponad dwa miesiące po przedstawieniu nowej identyfikacji PZPN, na ten sam krok zdecydowała się Ekstraklasa SA. Wczoraj zaprezentowano jej nowy logotyp. Zmianie ulegną także znaki wszystkich rozgrywek organizowanych przez spółkę oraz jej serwis internetowy.
Poza Ekstraklasą, nowe logotypy otrzymają Superpuchar Polski, Młoda Ekstraklasa oraz Fundacja Ekstraklasy. Podstawą wszystkich znaków jest stylizowana piłka, która - w zależności od rozgrywek - występuje w różnych odmianach kolorystycznych. W ramach zmian przebudowano również oficjalny serwis rozgrywek Ekstraklasy.
Jak zaznaczył w trakcie prezentacji dyrektor marketingu Ekstraklasy Wojciech Dobrzyński, nowe logo ekstraklasy jest „bardziej nowoczesnym, zwartym i dynamicznym znakiem”. Dodał również, że nowa identyfikacja umożliwia umieszczenie w logotypie Ekstraklasy nazwy sponsora tytularnego.
Prace nad nią prowadziły dwie agencje – Zero 2 oraz Kiwi Sport. Przez rok przeanalizowano ponad 160 logotypów rozgrywek, federacji krajowych i klubów piłkarskich. (ks)