.

 

Ranking agencji PR magazynu Home & Market

dodano: 
27.06.2006
komentarzy: 
15

Zwycięzcą tegorocznego rankingu agencji PR została agencja Twenty Four Seven PR - informuje magazyn Home & Market, twórca rankingu. Twenty Four Seven PR otrzymała najwyższe noty w większości kategorii, uzyskując łącznie 4.818 punktów. Dzięki temu utrzymała swoją zeszłoroczną pozycję lidera rankingu.
Tym, co najbardziej cenią klienci tej agencji, jest zrozumienie oczekiwań, zaangażowanie, organizacja pracy, kultura obsługi, jakość proponowanych strategii, kreatywność, dostępność oraz znajomość branży firmy, dla której pracuje.
Na drugim miejscu uplasowała się agencja NBS Public Relations (4.797), którą klienci docenili w szczególny sposób za zrozumienie oczekiwań oraz szybkość reakcji na zmiany, jakość proponowanych strategii, kreatywność oraz również za wiedzę na temat branży, którą obsługują.
Na trzecim - Task Force Consulting (4.658), która najwyższe noty otrzymała za szybkość reakcji na zmiany, zaangażowanie, kompetencję pracowników oraz przydatność doradztwa.
Dzięki porównaniu tegorocznych wyników z ubiegłorocznymi, można zobaczyć, wyniki których agencji wykazują największą dynamikę. Agencja Glaubicz Garwolińska przesunęła się z miejsca ósmego na miejsce szóste, On Board - z miejsca 10 na miejsce 7, First PR - z trzynastego na dziewiąte oraz Partner of Promotion, która w ubiegłym roku zajmowała miejsce 19, w tym roku znalazła się na pozycji 15. Ranking wykazał również kilka spadków m.in.: AM ArtMedia z miejsca 9 na 20, ComPress z miejsca 18 na 30 oraz GGK z miejsca 4 na 16.
Widoczny jest natomiast ogólny wzrost punktacji przyznawanej agencjom.
W Home & Market znalazły się również komentarze prezesów wyróżnionych firm. „Nie planujemy u nas rewolucji - agencja ma solidne podstawy do dalszego rozwoju - mamy coraz więcej klientów, coraz większe obroty i silniejszy zespół. (…) Na polskim rynku PR dzieje się dobrze - koniunktura gospodarcza jest dobra, klienci wymyślają i wymagają coraz ciekawszych programów, wydaje się, że nieco wzrosła świadomość, co jest, a co nie jest etycznym działaniem public relations. Ogólnie z dużym optymizmem patrzymy w przyszłość” – mówi Dorota Zmarzlak, prezes Twenty Four Seven PR.
Robert Niczewski, prezes zarządu Liberty Group zauważa „Ostatni rok to okres bardzo dynamicznego rozwoju branży PR i większego zainteresowania rynkiem polskim ze strony zagranicznych inwestorów. Konsekwencją tego jest coraz większy nacisk na działania komunikacyjne na poziomie PR, w miejsce dotychczasowych standardowych usług reklamowych. Klienci reprezentujący branże tytoniowe, alkoholowe zdają sobie sprawę z ograniczeń prawnych komunikacji ich produktów i doceniają istotę strategii PR”.
Sondaż został przeprowadzony wśród klientów agencji Public Relations oparty na opiniach menedżerów firm korzystających w ostatnim roku z usług PR. Ocenie zostały poddane wszystkie agencje należące do Związku Firm Public Relations oraz te, których dane znalazły się w „Almanachu mediów 2005/2006”. W samym rankingu znalazły się tylko 33 agencje, ponieważ warunkiem koniecznym znalezienia się na liście rankingowej była ocena agencji, przez co najmniej 5 klientów.

Źródło:

Home & Market, Twenty Four Seven – ponownie najlepsza, Dominika Górska, 01.06.06, s. 1
komentarzy:
15

Komentarze

(15)
Dodaj komentarz
30.06.2008
9:15:33
devil
(30.06.2008 9:15:33)
przyznajcie szczerze wszyscy - czytaliscie kiedys jakikolwiek ranking, co do ktorego nikt nie mial zadnych uwag i watpliowsci? zawsze ktos zna kogos, ktos z kims kiedys rozmawial. chyba trudno tez zeby redaktorzy branzowi i kadra agencji nie znali sie zupelnie. majac to na uwadze nigdy nie doczekamy sie zadnego rankingu zadawalajacego wszystkich. (zawsze krzycza Ci, ktorych lokata nie zadawala. to norma)
30.06.2006
17:05:26
...
(30.06.2006 17:05:26)
To kwestia podzielenia rankingu WBJ na różne kategorie agencji. Pieniądze są policzalne i - zakładając, że dane są weryfikowane przez WBJ - najbardziej obiektywne. W przeciwieństwie do opinii klientów o agencji - tutaj nic się nie da zweryfikować, a opinie tez moga dotyczyć działań o różnym zakresie umiejętności: w jendym przypadku moga to być decyzje strategiczne w innym wyprodukowanie broszury. Ranking H&M to jakaś totalna pomyłka.
30.06.2006
15:13:55
N
(30.06.2006 15:13:55)
Ja również sądzę, że wyniki finansowe wg WBJ nie są zupełnie miarodajne. Agencja zajmująca się eventami "wyrabia" duży obrót kilkoma projektami, a firma wynagradzana za doradztwo pracuje na ten sam wynik wiele miesięcy.
30.06.2006
13:50:48
A
(30.06.2006 13:50:48)
Nie zgodzę się z przedmówcą - spójrzmy jak diametralnie różnią się wyniki finansowe agencji. Nie zgodze się, że różnice mogą przy podobnej ilości klientów dochodzić do kilkuset procent. Wygląda to na pralnię pieniędzy albo wpływy z działań innych niż PR.
29.06.2006
15:51:08
...
(29.06.2006 15:51:08)
WBJ robi co roku rankingi agencji PR. Wyznacznikiem są wyniki finansowe. Można dyskutować, czy ilość zarobionych pieniędzy równa się jakośc usług, ale trzeba przyznać, że to jedno z niewielu kryteriów zapewniajacych obiektywizm rankingu.
28.06.2006
23:38:16
old boy
(28.06.2006 23:38:16)
przyznaję, że nie wiedziałem, że oni chcą by reklamę u nich sobie kupować - to info tylko i wyłącznie potwierdza tezę, że mamy do czynienia z tanimi, podupadającymi szmaciarzami medialnymi. no coż - pozstaje miec nadzieję, że ktos kiedys zrobi jakiś ranking, który będzie miał podstawy solidne wraz z rzetelnościa - nie wyznaczana z redaktorką naczelną
28.06.2006
22:51:07
E
(28.06.2006 22:51:07)
Nie wiem, czy toś z was miał kiedyś kontakt z redakcją przy tworzeniu tego rankingu? Ja miałam i zaproponowano nam wykupienie reklamy przy rankingu, co miało mieć wpływ na przychylne nastawienie osób go tworzących. A zatem z wiarygodnością nie ma on nic wspólnego, a miejsce w nim zależy od wsparcia reklamowego i znajomości z redaktor naczelną.
28.06.2006
13:24:02
moocho
(28.06.2006 13:24:02)
No właśnie. Na bezrybiu i rak ryba, jak mówi znane przysłowie. H&M wpadło na ten pomysł jako pierwsze, a ponieważ wciąż nie ma konkurencji, to ich ranking pomimo wielu wad jest "obowiązujący". Oczywiście jego wyniki są często dość absurdelne (bo np. wymagania, wiedza na temat PR i standardów obsługi dużych międzynarodowych klientów są często większe, niż "drobnych" klientów prowadzonych przez małe "butiki" PR) ale wciąż czekam, kiedy ktoś zajmie się oceną pracy naszych agencji na poważnie.
28.06.2006
12:07:38
A
(28.06.2006 12:07:38)
Umówmy sie - H&M nie ma dobrej marki na rynku, nie można więc oczekiwać zbyt wiele (czy ktoś to w ogóle czyta oprócz branżowych portali ?:-) . Tak swoją droga to zastanawiam się czy w ogóle można stworzyć obiektywny ranking firm PR i kto ewentualnie mógłby to zrobić.
28.06.2006
1:33:55
old boy
(28.06.2006 1:33:55)
glaubicz - garwolińska i niczewski mają być niby tymi jasno świecacymi latarniami rynku - ktoś kto robił to zestawienie jest kompletnym dyletantem. proponowałbym się cofnąć o 2 lub 3 lata wstecz i poczytać gazety. zresztą i chyba h&m o jednym i drugim pisał - mierzi mnie to strasznie
27.06.2006
19:57:01
x
(27.06.2006 19:57:01)
a no i 5 klientow wymaganych. chyba nie wszystkie agencje maja tych 5 klientow, jak wynika z moich danych.
27.06.2006
19:55:23
X
(27.06.2006 19:55:23)
agencja numer trzy na przyklad. dosyc niechlubna chwala sie cieszy. a w ogole ma jeszcze klientow po zeszlorocznej wpadece omawianej jako case: czego w kryzysie nie robic?
27.06.2006
13:59:41
roman
(27.06.2006 13:59:41)
A co to są za agencje, które wygrały? Może warto podzielić ranking na dwie grupy np do 15 osób i większe, bo mam wrażenie, że zwycięzcy sami sobie są sterem, okrętem, żeglażem...
27.06.2006
12:48:35
A
(27.06.2006 12:48:35)
Jak to mówią, są kłamstwa i statystyki...
27.06.2006
12:37:08
N
(27.06.2006 12:37:08)
W sumie fajnie, że ranking się pojawił, ale metodologia jest moim zdaniem do bani. Powinno się pytać dziennikarzy, może managerów PR, ale nie klientów wskazywanych przez same agencje:(
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin