Ranking marek firmy Interbrand

dodano: 
31.07.2006
komentarzy: 
0

Na portalu Gazeta.pl możemy przeczytać o tegorocznym rankingu wartości marek przeprowadzonym przez firmę Interbrand. Pierwsze miejsce zajęła Coca-Cola, która została wyceniona na 67 mld dol. Drugie i trzecie miejsce przypadły markom Microsoft (warta 56,9 mld dol.) oraz IBM (56,2 mld dol.). Natomiast marka Google, która powstała zaledwie osiem lat temu, jest najszybciej drożejącą marką na świecie (wzrost wartości o 46% w ostatnim roku), choć w pierwszej setce globalnych marek zadebiutowała dopiero w zeszłym roku.
Za nią znajduje się m.in. wyceniana na 6,6 mld dol. i zajmująca 50. miejsce marka MTV oraz marka Reuters warta prawie 4 mld dol., zajmująca 78. miejsce. Kolejną marką, której wartość rośnie najszybciej, jest amerykańska sieć kawiarni Starbucks, którą wyceniono na 3 mld dol., co dało jej 91. miejsce w rankingu. Z kolei najwięcej, bo aż 22 proc., na wartości stracił producent odzieży Gap, który zajął 52. miejsce w zestawieniu.
Nie najlepiej miały się również marki Ford (spadek wartości o 16 proc.) oraz Kodak (o 12 proc.). W pierwszej dziesiątce Interbrand są tylko dwie marki ze Starego Kontynentu - Nokia oraz Mercedes. Pozostałe to marki amerykańskie.

Źródło:

Gazeta.pl, Najdroższe marki na świecie według Interbrand , 28.07.2006
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin