Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Ranking najcenniejszych marek BrandZ 2018. Google ponownie liderem. czołówkę rankingu najcenniejszych marek świata brandz 2018 znów zdominowały firmy technologiczne albo związane z technologią – w pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż osiem. ranking najcenniejszych marek świata brandz top 100 został przygotowany przez wpp oraz kantar millward brown. liderem zestawienia ponownie jest google, którego wartość w tym roku wyniosła ponad 302,1 mld dol. to wzrost o 23 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. na drugim miejscu rankingu znalazło się apple. wartość marki wyniosła 300,6 mld dol., co oznacza wzrost o 28 proc. trzecia pozycja należy z kolei do amazona, którego wartość wzrosła o 49 proc. do 207,6 mld dol. amazon w tym roku awansował z miejsca czwartego i wyprzedził tym samym markę microsoft, której wartość wyniosła 200,9 mld dol. (wzrost o 40 proc.). piąte miejsce w rankingu brandz 2018 zajął tencet (wartość 178,9 mld dol., wzrost o 65 proc.), który awansował z pozycji ósmej i wyprzedził facebooka – wycenianego z kolei na 162,1 mld dol. (wzrost o 25 proc.). siódme miejsce, podobnie jak rok temu, należy do marki visa (wartość 145,6 mld dol.), a ósme do mcdonald’s, którego wartość wynosi 126 mld dol. – to awans z miejsca dziesiątego. dziewiątą pozycję zajęła marka alibaba (wartość 113,4 mld dol., wzrost o 92 proc.), a dziesiątą – at&t, której wartość to 106,7 mld dol. (tu odnotowano spadek o 7 proc.). trzy marki, których wartość wzrasta najszybciej, pochodzą z chin – jak się okazuje, marki z tego kraju rosną dwa razy szybciej niż marki amerykańskie. całkowita wartość marek, które znalazły się w rankingu brandz top 100, odnotowała rekordowy wzrost w wysokości o 21 proc., co oznacza zwiększenie wartości marek w rankingu o prawie 750 mld dol. wartość marek uwzględnionych w rankingu wynosi łącznie 4,4 bln dol. jak wskazują twórcy rankingu, największy wzrost wartości marek obecnych w zestawieniu zawdzięczamy technologii, treściom oraz kreatywności. „nałogowe oglądanie seriali na netflixie, historie publikowane na facebooku, pliki ściągane z apple itunes oraz ali picture alibaby przyczyniły się do rekordowego wzrostu wartości marek w rankingu najcenniejszych marek świata brandz” – podkreślają w komunikacie prasowym. źródło: brandz.com. cały raport dostępny na stronie. ranking najcenniejszych marek świata brandz top 100 most valuable global brands prowadzony jest od 2006 roku przez firmę kantar millward brown, która w ramach grupy wpp zajmuje się doradztwem marketingowym i badaniami marek. badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad trzema milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez bloomberg i kantar worldpanel). (mb).
Czołówkę rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ 2018 znów zdominowały firmy technologiczne albo związane z technologią – w pierwszej dziesiątce znalazło się ich aż osiem. Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 został przygotowany przez WPP oraz Kantar Millward Brown.
Liderem zestawienia ponownie jest Google, którego wartość w tym roku wyniosła ponad 302,1 mld dol. To wzrost o 23 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
Na drugim miejscu rankingu znalazło się Apple. Wartość marki wyniosła 300,6 mld dol., co oznacza wzrost o 28 proc. Trzecia pozycja należy z kolei do Amazona, którego wartość wzrosła o 49 proc. do 207,6 mld dol. Amazon w tym roku awansował z miejsca czwartego i wyprzedził tym samym markę Microsoft, której wartość wyniosła 200,9 mld dol. (wzrost o 40 proc.).
Piąte miejsce w rankingu BrandZ 2018 zajął Tencet (wartość 178,9 mld dol., wzrost o 65 proc.), który awansował z pozycji ósmej i wyprzedził Facebooka – wycenianego z kolei na 162,1 mld dol. (wzrost o 25 proc.). Siódme miejsce, podobnie jak rok temu, należy do marki Visa (wartość 145,6 mld dol.), a ósme do McDonald’s, którego wartość wynosi 126 mld dol. – to awans z miejsca dziesiątego. Dziewiątą pozycję zajęła marka Alibaba (wartość 113,4 mld dol., wzrost o 92 proc.), a dziesiątą – AT&T, której wartość to 106,7 mld dol. (tu odnotowano spadek o 7 proc.).
Trzy marki, których wartość wzrasta najszybciej, pochodzą z Chin – jak się okazuje, marki z tego kraju rosną dwa razy szybciej niż marki amerykańskie.
Całkowita wartość marek, które znalazły się w rankingu BrandZ Top 100, odnotowała rekordowy wzrost w wysokości o 21 proc., co oznacza zwiększenie wartości marek w rankingu o prawie 750 mld dol. Wartość marek uwzględnionych w rankingu wynosi łącznie 4,4 bln dol.
Jak wskazują twórcy rankingu, największy wzrost wartości marek obecnych w zestawieniu zawdzięczamy technologii, treściom oraz kreatywności. „Nałogowe oglądanie seriali na Netflixie, historie publikowane na Facebooku, pliki ściągane z Apple iTunes oraz Ali Picture Alibaby przyczyniły się do rekordowego wzrostu wartości marek w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ” – podkreślają w komunikacie prasowym.

Źródło: brandz.com
Cały raport dostępny na stronie.
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands prowadzony jest od 2006 roku przez firmę Kantar Millward Brown, która w ramach grupy WPP zajmuje się doradztwem marketingowym i badaniami marek. Badanie łączy w sobie wskaźniki wartości marek oparte na wywiadach przeprowadzanych z ponad trzema milionami konsumentów na całym świecie oraz analizę wyników finansowych i biznesowych każdej z firm (na podstawie danych dostarczanych przez Bloomberg i Kantar Worldpanel). (mb)